Normal drift ved OSL

Det blir ekstra pass kontroll , så det beregnes store køer i security imorgen....

Jepp. De satte opp disse nye slusene når jeg landet ikveld. Greit å ha med seg at Flytoget også var stengt. NSB gikk sannsynligvis heller ikke.

Det var ganske kaos der i 21-tiden, men jeg vil berømme alle de jeg møtte. De hadde ikke alle svarene (naturligvis), men det var stor vilje til å forsøke å hjelpe folk allikevel. De stod på!

Flytoget går som "normalt" (lillestrøm) nå. Det blir satt opp extra sikkerhets kontroll mellom slusene til utland og tax-free , samt en extra billettkontroll i security !!

ALL PASSENGERS ARRIVING ON INTERNATIONAL FLIGHTS DESPITE WHETHER THEY ARR FROM
SCHENGEN OR NOT WILL BE ID- AND/OR PASSPORT CONTROLLED.
ALL PASSENGERS DEPARTING TO INTERNATIONAL FLIGHTS DESPITE WHETHER THEY DEP TO

THIS WILL LEAD TO LONG QUEUES BOTH COMING INTO AND DEPARTING THE COUNTRY.

THE TIMELINE FOR THIS HAS NOT BEEN ESTABLISHED YET AND THIS WILL BE FROM
IMMEDIATE EFFECT UNTIL FURTHER NOTICE.

ALL PASSENGERS ARRIVING ON INTERNATIONAL FLIGHTS DESPITE WHETHER THEY ARR FROM
ALL PASSENGERS DEPARTING TO INTERNATIONAL FLIGHTS DESPITE WHETHER THEY DEP TO

THIS WILL LEAD TO LONG QUEUES BOTH COMING INTO AND DEPARTING THE COUNTRY.

THE TIMELINE FOR THIS HAS NOT BEEN ESTABLISHED YET AND THIS WILL BE FROM
IMMEDIATE EFFECT UNTIL FURTHER NOTICE.

Kilde?

Gjelder dette alle flyplasser? Blir det dobbel passkontroll for reisende ut av Schengen eller fjernes kontrollen mellom schengen- og non-schengen-området?

Kilde SGH(S) ved osl i naborommet fra hvor jeg sitter nå :)
Gjelder kun Osl intill vidre , og schengen kontrollen er der fortsatt den :)

Last edited:
Sitter nå på flybussen til OSL, for få minutter siden annonserte sjåføren at det ville bli kontroll av bussen og samtidlige passasjerer før vi kjører inn på flyplassen.

De hadde satt opp bodene ved inngangen til bagasjeutleveringen, men de gjorde ikke annet enn å stå å passe på og si hei da jeg kom fra EWR nettopp, dvs ingen dokumentkontroll. Men kan være at vi var eneste flyet som ankom akurat da og ID uansett ble sjekket i den vanlige passkontrollen.

Ellers ser jeg det er bevepnet politi som patruljerer på flyplassen.....det ser dog ut som de kjeder seg

Reiste ut fra SVG i går. Beregnet litt ekstra tid, men det var i grunn ikke nødvendig. ingen spesielle ekstrasjekk utover det normale bortsett at jeg ble bedt om å ta kameraet ut av håndbagasjen!

Det er det noe Securitas på SVG har fått for seg. Jeg har reist med en sekk full av kamerautstyr mange ganger og den har blitt screenet på AMS, CDG, MIA, SXM, OSL, MAN, LHR, LGW og der har jeg aldri måttet ta ut kamera.

Virket som vakten som betjente meg var litt usikker når jeg sa jeg hadde kamera i bagen. Men hvis jeg hadde latt være å nevne kameraet så hadde jeg muligens måtte tatt ut kameraet etterpå.

Back