Normal drift ved OSL

TV2 meldte netopp at Jo Kobro bekreftet at det pågikk politiaksjon ved OSL, og vitner skal ha meldt om at politi- og brannbiler skal ha omringet et kjøretøy utenfor flyplassen

Ser på kameraene på OSL her at det er en del politibiler med lys ved starten av veien ved terminalen.

Kobro bekreftet på TV at OSL var i normal drift, men at politiet var på stedet og monitorerte trafikken m.v.

Jeg observerte et Sea king fløy i retning fra Tyrifjorden over Asker og videre nedover mot Rygge. Kan jo være HJK eller PST ombord uten og spekulere for mye her...

Var bare drøye 1,5 km unna eksplosjonen og kan bekrefte at det smalt noe fryktelig og ristet i bygget.. Helt sykt!

Jeg reiser med DK821 klokken 07.00 fra OSL i morgen. Er det nødvendig å kontake Thomas Cook eller Avinor for å høre om flyet vil gå?

Og er det nødvendig å beregne ekstra tid for å komme seg til OSL med bil? Regner med at politiet er på plass i morgen også.?

Jeg reiser med DK821 klokken 07.00 fra OSL i morgen. Er det nødvendig å kontake Thomas Cook eller Avinor for å høre om flyet vil gå?

Og er det nødvendig å beregne ekstra tid for å komme seg til OSL med bil? Regner med at politiet er på plass i morgen også.?

Skal selv fly DY til ARN imorgen kl 08.00, det eneste jeg gjør er å møte opp litt tidligere enn vanlig og følge med på mail / tlf i tilfelle noen prøver å kontakte meg.

Internt på OSL sies det nå at alt går som normalt, men at forsinkelser må påberegnes utover kvelden og morgendagen.

Ving meldte på deres face side at alle flygninger går som normalt.

Fra twitter:

@runehak Rune Håkonsen
VG reports that armed police have taken over security at Norways main airport OSL. #whys #osloexpl

Nei, det skulle ikke være nødvendig sånn som det blir meldt nå.
Ja. Enten politiet er på plass eller ikke, så er det jo litt spesiell situasjon på OSL for tiden. Du skal jo fly tidlig på en lørdag, sammen med ganske mange andre også. Har du booket parkering forresten? Er jo litt kaos på den fronten også..

Dette er da altså mine personlige anbefalinger mtp situasjonen, både når det gjelder hendelsen i Oslo og trafikkavvikling til/fra OSL denne sommeren

Har du booket parkering forresten? Er jo litt kaos på den fronten også..

Ja, parkering er booket.

Da satser jeg på god tid i morgen på Gardermoen i morgen, skal bli deilig med bedre vær enn det som er i Oslo nå om dagen :)

I følge politiet på TV2 og NRK er det iverksatt styrket grensekontroll. Fra OSLs hjemmeside:

Politiet har innført skjerpet grensekontroll for all inn- og utgående utenlandstrafikk. Flytrafikken går som normalt ved Oslo Lufhavn. Reisende bes beregne ekstra tid. Sist oppdatert: Kl 20.25

Back