Norge - Singapore i Økonomi pluss?

mcleif

ScanFlyer Blue
Norge - Singapore i Økonomi pluss?

En del jobbturer til Singapore kommende.
Får neppe reist på biz, men y+ er innenfor.

Hvilke flyselskap kan jeg velge mellom her?
*A er foretrukket pga status.

Re: Norge - Singapore i Økonomi pluss?

Y+ mulighetene i *A er jo noe begrenset, men det er nærliggende å tenke Turkish Airlines. Jeg har testet Premium Eco produktet deres én gang (t/r) og det er bunnsolid, problemet er at du får en ganske lang tur i Eco ned til Istanbul.

Lufthansa begynner å fly Premium Eco til Singapore i Mai og SQ har vel også lansert at de kommer med Premium Eco, men det hjelper ikke deg så mye nå.
Thai har vel også et Premium Eco produkt, men det vet jeg lite om.

Om du vil fly OneWorld har du BA og CX med gode Y+ produkter. CX bruker såvidt jeg vet de nye SAS Plus setene.

Last edited:

Er det ikke fremdeles slik at Y+ får C sete/Y+ service på TG rutene fra ARN og CPH? Litt mange flybytter, men meget behagelig sete på lang strekket mellom ARN/CPH - BKK.

Air France har også et godt og solid Y+ produkt. Sete er noe spesielt, men bedre en Y anyday!!

Air France har også et godt og solid Y+ produkt. Sete er noe spesielt, men bedre en Y anyday!!

Absolutt!
Fløy den distansen i de setene for et par år siden. En helt annen divisjon enn Y. Verdt prisen hvilken dag som helst.

Her er det bare ett selsksp som gjelder og det er Thai, via CPH eller ARN i premium economy. Har fløyet denne ruten flere ganger, både business og premium. Eneste forskjellen er en eller annen hvilerett og mangel på amenitiesbag. Setene er identiske, dvs 180 graders seter, fet skjerm osv. State of the art egentlig. I selskapet jeg jobber for er business bannet og de fleste flyr derfor thai premium så langt det rekker til asia.

Totalpakken går de fleste businessklasser en høy gang.

Og ja...man får til og med sjampis før takeoff. Thai premium er i praksis business i forkledning.

Nå koster ARN-BKK-SIN med Thai i Premium 24 000,- SEK, så det er jo kun et godt alternativ om arbeidsgiver insisterer på Premium Economy over business uansett pris. Jeg har flydd Thai Biz én gang og var ikke overbegeistret, men det var greit.

Nå koster ARN-BKK-SIN med Thai i Premium 24 000,- SEK, så det er jo kun et godt alternativ om arbeidsgiver insisterer på Premium Economy over business uansett pris. Jeg har flydd Thai Biz én gang og var ikke overbegeistret, men det var greit.

Ja dette er ikke noe for privatfolk og akkurat den prisen du nevner her bekrefter vel at dette er business i forkledning. Men....selv om jeg flyr ut fra AES drar jeg glatt via ARN for å slippe turistklasse og jobben bryr seg bare om ordet businessclass;)

Jeg har ikke fløyet TG fra Oslo i det siste men mener å huske at sist jeg fløy så var det forrige gen. stoler osv. Denne Thaiutgaven er ikke så spennende selv om servicen er ok.

Flyr man 777-300ER (fra CPH og ARN) skal man i teorien få den nye business/premiumklassen og den er det få som slår, iallefall på stoler og IFE, som jeg mener er viktigst. Mat og drikke får stort sett alle til.

Ser noen er skeptiske til Thai men såvidt jeg vet er ingen andre i nærheten med et konkurerende produkt da det stort sett er snakk om noe midt mellom øko og biz. Jeg har fløyet KLM's nye business(180°) og LH's gamle (non-180°) og Thai Premium slår alle. Det sier egentlig det meste når vi tross alt snakker om et økonomiprodukt.

Last edited:

Jeg har ikke fløyet TG fra Oslo i det siste men mener å huske at sist jeg fløy så var det forrige gen. stoler osv. Denne Thaiutgaven er ikke noe særlig selv om servicen er ok.

Flyr man 777-300ER (fra CPH og ARN) skal man i teorien få den nye businessklassen og den er det få som slår, iallefall på stoler og IFE, som jeg mener er viktigst. Mat og drikke får stort sett alle til.

Samme maskiner fra OSL som ARN/CPH nå. Eneste forskjellen er at man ikke selger bakre business cabin som premium economy

Samme maskiner fra OSL som ARN/CPH nå. Eneste forskjellen er at man ikke selger bakre business cabin som premium economy

Så når Norge nå går mot dårligere tider er det lov å håpe at vi som reiser går mot bedre:)

mao. at TG reduserer kapasiteten på biz ut fra OSL og innfører premium ;)

Hehe, jeg betalte 23800 NOK for OSL-BKK-SIN i Business nå nylig, så det er ikke store forskjellen.

w

Hvis du har tid til det kan du jo reise TK bizz til Bankok og bytte der,det koster formodentlig mindre en en del economy pluss alternativer.TK bizz til Bankok får du gjerne for ca 12000 fra Oslo. Tror ikke TK har E+(Comfort) til SIN,hvis de har det er det også meget bra ifht de aller,aller fleste alternativer.

Ser for øvrig at TK har ganske mange avganger i bizz OSL-SIN helt ned i 15300 NOK,andre for 17,5 og 20,5,det første bør vell i hvert fall en norsk arbeidsgiver dekke,tidene er helt greie,fra OSL kl 18.15 framme ca 16.00,retur seint på kvelden og framme i Oslo i 11 tida,med tid til dusj i IST..Begge LH går rundt midnatt og er betydelig lengre en "gulfalternativene",=gode søvnmuligheter, fra f.eks Dubai er det ca 7 timer,det synes ikke jeg det blir mye søvn ut av.Satser du på dette bør du skaffe deg kort hos TK hvis du har "noen turer",da får du eksta poeng etter 25000 og E+ staus med 2 gratis oppgraderinger i året i to år fra samtlige økonomiklasse biletter etter 3-4 turer(80.000),har du først fådt det trenger du bare 40000 for å fornye,-ingen ting!!TK bruker også mere og mere fly med skikkelige bizz seter(omentrent som amerikansk domestic first) fra Oslo,minst 50 prosent nå.

PS : Jeg jobber IKKE for Turkish Airlines !!!,men de har faktisk veldig ofte meget bra priser,ikke minst fra Norge.

Last edited:
Back