Nordnetanalytiker uttaler seg om styring av fly på TV2

Re: Nordnetanalytiker uttaler seg om styring av fly på TV2

Vi har en del økonomer i vår midte, men opplagt er de mer vitende enn vedkommende TV2 benyttet som ekspert (vil ikke benytte ordet klovn siden det er oppbrukt av en rådgiver fra Høyre i annen sammenheng).

Re: Nordnet uttaler seg om styring av fly på TV2

I løpet av min snart 40-årige karriere i luftfart har jeg møtt ikke så rent få økonomer som uttaler seg skråsikkert om ting de ikke har peiling på.:p
:stir

Jeg har møtt noen av disse økonomene selv, som uttaler seg så skråsikkert om ting. Møtte senest en i Australia for ikke lenge siden som var "veldig godt" bevandret i flybransjen. Spurte om han jobbet med flybransjen. Nei, han jobbet for L'orèal.

Jeg har møtt mange med ulik utdanningsbakgrunn som uttaler seg skråsikkert om ting de kan mindre om. Jeg tror ikke det har noe med selve utdanningen å gjøre - jeg tror faktisk det har med personen å gjøre.;)

Jeg tror forøvrig ikke det er noe å si på at man er kritisk til det som det vises til lenger opp i tråden (Berntsen og Strøm).

Last edited:
Re: Nordnetanalytiker uttaler seg om styring av fly på TV2

Når Berntsen begynner å kalle streiken i Norwegian en svertekampanje fra SAS, så mister han den bitte lille delen av troverdighet han kunne ha hatt. Konspirasjonsteorier på det planet der blir for dumt. Resten av tiraden preges av en som snakker for sin syke mor (les: aksjeporteføljen som gikk ned).

Back