• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nordmann amokk på sydenfly - igjen

Re: Nordmann amokk på sydenfly - igjen

Håpløst! Og iflg. VG er folk sure på Novair fordi de ikke har fått mat.......

Håpløst! Og iflg. VG er folk sure på Novair fordi de ikke har fått mat.......

Hvor står det at folk er sure på Novair pga manglende matservering? Fant ingenting om dette i artikkelen da jeg klikket meg inn på den i alle fall.

Flere aviser har tatt saken, bl.a. Aftenposten, og i VG står det at saken oppdateres

Kanskje derfor?

BF:cool2

Aha... fant det. Står om dette med matservering på TV2 sine nettsider.

Det er flight NVR169 på vei til Las Palmas på Gran Canaria som nå har måttet mellomlande. Flyet tilhører reisearrangøren Novair. Etter flyet måtte nødlande i England, har passasjerene sittet i flyet i to timer.

- Stemningen begynner å bli dårlig nå. Ikke alle har fått servert mat, og små barn skriker, sier Røsland.

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/article2520319.ece

Merkelig!
På en charter flight hadde jeg vel heller trodd at det var drikkevarene de savnet mest? ;)

Ja, det er "krigsoverskrifter" på Aftenposten. Dvs, de bare skriver av det som blir sagt på TV2 Nyhetskanalen... Godt vi har nok journalister...

Takk for informasjonen, Marit og Terje Holm!

Pinlig at de har et slik behov for å bli sitert, at de sender SMS om det til VG!

Takk for informasjonen, Marit og Terje Holm!

Pinlig at de har et slik behov for å bli sitert, at de sender SMS om det til VG!

Det er jo charterfly, og de har vel drukket litt?? Der har du nok årsaken til PR-kåtheten!!

Folkens, notér dere fokus i mediaomtalen:

"Folk er sure pga. manglende matservering og små barn skriker".

Takke faen for at små barn skriker - ingen ytterligere kommentarer om at en full og teit nordmann har klart å lande et fly å Gatwick :exclaimation

Håper vedkommende personer må betale den hele og fulle kostnaden ved en slik divertion OG en saftig bot! Om ikke, så burde det være slik. Det bør svi å oppføre seg slik ombord i et fly. På bakken (på byen) er det relativt greit nok, der kan man bare gå vekk fra slike avskum.

Det er for ille at én eller flere skal kunne gjøre livet surt, for ikke å si starte slåsskamp, mot de som arbeider og alle de som gleder seg til å komme på ferie.

Og vinklingen til media ref. småbarn som skriker og manglende matservering er bare å beklage. Det virker som om de slet med å finne ut hvorfor noen flypassasjerer tipset dem denne gangen også. :)

Last edited:

Håper vedkommende personer må betale den hele og fulle kostnaden ved en slik divertion OG en saftig bot! Om ikke, så burde det være slik. Det bør svi å oppføre seg slik ombord i et fly. På bakken (på byen) er det relativt greit nok, der kan man bare gå vekk fra slike avskum.

Det er for ille at én eller flere skal kunne gjøre livet surt, for ikke å si starte slåsskamp, mot de som arbeider og alle de som gleder seg til å komme på ferie.

Og vinklingen til media ref. småbarn som skriker og manglende matservering er bare å beklage. Det virker som om de slet med å finne ut hvorfor noen flypassasjer tipset dem denne gangen også. :)

Helt enig! Noen som vet hva en slik divertion koster med snøre og søkke?

Helt enig! Noen som vet hva en slik divertion koster med snøre og søkke?

Minst 50 høvdinger!

Var det ikke noen kraftige herrer ombord, som kunne slått han ned, bundet ham og kastet han ned i baggasjerommet?:D

Minst 50 høvdinger!

Var det ikke noen kraftige herrer ombord, som kunne slått han ned, bundet ham og kastet han ned i baggasjerommet?:D

Enig, her burde enkelte kjenne sin besøkelsestid. Det er lov å gripe inn mot slike. Men dessverre viser det seg både i dette tilfellet og ute blant folk at "mannen i gata" kan finne på å gå rett forbi uten å ense folk i nød eller lignende. Det er bekymringsfullt.

P.s. Slik ser det ut på bildet på TV2 også, at folk sitter rett opp og ned, og ser i stolen framfor seg. Som robotar! Me dansar - som robatar. (Hentet fra åpen post). ;)

Last edited:

Hadde en flyvertinne fått en smell i fleisen med meg i nærheten, hadde jeg nok ikke kunne sitte stille å se på det. Da hadde jeg satt meg på'n!! Og da hadde han ikke sluppet unna så lett! :)

Hadde en flyvertinne fått en smell i fleisen med meg i nærheten, hadde jeg nok ikke kunne sitte stille å se på det. Da hadde jeg satt meg på'n!! Og da hadde han ikke sluppet unna så lett! :)

Det var dramatisk, først begynte han å legge an på en flyvertinne. Da personalet prøvde å roe ham ned, slo han til en av dem i ansiktet, sier Heidi Røsland til tv2nyhetene.no.

Enig - jeg hadde ikke heller klart å se det skje uten å gjøre noe!

Det var dramatisk, først begynte han å legge an på en flyvertinne. Da personalet prøvde å roe ham ned, slo han til en av dem i ansiktet, sier Heidi Røsland til tv2nyhetene.no.

Må være en sjarmerende fyr dette?:drunk: Tålte han ikke å bli avvist?

Håper han får sitte leeeeeenge på glattcella i London!

Enig, her burde enkelte kjenne sin besøkelsestid. Det er lov å gripe inn mot slike. Men dessverre viser det seg både i dette tilfellet og ute blant folk at "mannen i gata" kan finne på å gå rett forbi uten å ense folk i nød eller lignende. Det er bekymringsfullt.

P.s. Slik ser det ut på bildet på TV2 også, at folk sitter rett opp og ned, og ser i stolen framfor seg. Som robotar! Me dansar - som robatar. (Hentet fra åpen post). ;)

Han skrattar og ler;)

Back