Så hvem er det da som taper på svensk innenriks? Hvis SAS hevder de så en (liten) oppgang der i september, og i praksis er vel bortimot all innenrikstrafikken deres gjennom ARN, så betyr det at de andre aktørene må ha ganske stygge tall? For nå er det vel ingen effekter etter NextJet konkursen?
OSL Sept 2019
Innland: 1 100 611 passasjerer +0,5%
Utland: 1 553 530 passasjerer +3,7%
Transitt: 909 passasjerer
Totalt: 2 655 050 passasjerer +2,3%
Ikke helt HEL nivå, men størst vekst av de tre skandinaviske
Transittallene er vel galt gjengitt?
Har sett det som min oppgave å lære dere forskjellen på transfer og transitt, og Someone er eksemplarisk![]()
Jeg blottla min ukunnskap, jeg beklager ;-)
Det saa uansett noe merkelig aa sette det opp slik.
Er du i transitt, betaler du ikke avgifter. En transferpassasjer (som jo bytter fly) gjør det.
Transitt ‘sitter ombord’, som i nevnte eksempel reiser Lahore-København når maskinen går Lahore-Oslo-København. Disse er i transitt og regnes hverken som av- eller påstigende.
Så hvem er det da som taper på svensk innenriks? Hvis SAS hevder de så en (liten) oppgang der i september, og i praksis er vel bortimot all innenrikstrafikken deres gjennom ARN, så betyr det at de andre aktørene må ha ganske stygge tall? For nå er det vel ingen effekter etter NextJet konkursen?
Norwegian sine Q3 tall kan gi oss noen hint her, da de rapporterer omsetningen fra det svenske markedet er ned -7%. Dog så vites det jo ikke hva av denne endringen som er innenriks og hva er utenriks (ut av Sverige), men det gir tyder i det minste på Norwegian taper markedsandeler her
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.