Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Antar det er en påskeeffekt for ARN, men tallene derfra nå begynner ikke se bra ut
OSL:
Innland: 1 060 861 +7,1%
Utland: 1 267 503 -1,0%
Totalt: 2 328 364 +2,5%
Mye av påsketrafikken på OSL ser ut til å gå utenlands, mens tilbudet for innenlands reduseres. Totalen er positiv så veksten er større enn både ARN og CPH (begge negativ vekst) og omtrent samme nivå som HEL målt i antall passasjerer.
Interessant hvordan debatten i Sverige om flyskat, miljø, klimabelastning osv. er så stærk at den påvirker svenskernes vaner i så kraftig grad, selvom vi selvfølgelig ikke direkte kan måle effekten.
Jo, miljödebatten är förvånansvärt framträdande här i Sverige. Men den finns väl även i Danmark, eller? Men jag är ändå tveksam till att den har så stor påverkan i statistiken. För mars tror jag främst på påskeffekten och så tror jag svaga svenska kronan börjar få ordentlig effekt på flygresandet utanför Sveriges gränser.
En del påskeeffekt, men også en del Greta Thunberg-effekt. Folk har begynt å bli mye mer miljøbevisste, og prøver å minimerere fly og bruke mer tog.
Only in Sweden. -Hadde de satt seg litt mer inn i Co2-utslipp, hadde de prøvd å påvirke land som fortsatt benytter kullkraftverk, og spyr ut Co2, i enorme mengder. - Utslippene kjenner ikke grenser. Men personer som Gretha Thunberg, er mer opptatt av seg selv, og eget image, enn jordens klima. Heldigvis er det ikke fullt så håpløst i Norge.DN har en video om fjorårets nyord i Sverige, “FlySkam” og snakker blant annet om hvordan dette har slått ut i fallende passasjervekst i Sverige - gjør også et poeng ut av at ingen i Norge virker å ha noe skam forbundet med å fly (ennå).
https://www.dn.no/DNtv/video/2019/04/12/1726/slik-gikk-det-da-vi-lette-etter-flyskam-pa-gardermoen
Jeg tror jeg skal være glad for at jeg ikke aner hvem Gretha Thunberg er.
Jeg hørte først om hende der jeg læste at Roskilde Festival forgæves havde forsøgt at booke hende til nogle talks som det hedder på moderne dansk.
En svensk autist......
Ikke at hun ikke har noen poenger, men ekstremisme er neppe veien å gå. Men svenskene kaster seg på på.
Autister er vel kjent for å gå all in når de får noe for seg, så det du kaller ekstremisme er nok bare autisme.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.