Nordiske trafikktall mai 2022

Someone

Moderator
Medlem
365.775 passasjerer over BLL i mai, og det er faktisk 7,1% flere enn samme måned i 2019. Og rekord for mai

139.848 ble det for AAL, dog ikke rekord for mai å være, men 3,8% over mai 2019
 
1.741.000 på ARN i mai. 76% av 2019 nivået, en forbedring på 3,7pp fra måneden før
 
Passasjertallene for BOO og TOS i mai, var henholdvis 4% høyere og 3% lavere enn i mai 2019
 
2.068.912 på CPH i mai. 78% av 2019 nivået, opp 5,9pp fra april

cph%20traffic%20report%20maj%202022.png
 
OSL:
Totalt: 2 090 886
Innenriks: 988 156
Utenriks: 1 102 450

Femdobling sammeliknet med 2021. Fant ikke sammenliknbare tall for 2019.

Kilde: Avinor
 
Femdobling sammeliknet med 2021. Fant ikke sammenliknbare tall for 2019.


85,7% av 2019

Tar man alle de 5 hovedstadsflyplassene i mai, med antall passasjerer og tar sammenligner med 2019, samt endringen fra april

OSL: 2.090' - 85,7% +3,7pp
CPH: 2.068' - 78,0% +5,9pp
ARN: 1.741' 76,2% +3,7pp
HEL: 1.113' 59,0% +5,5pp
KEF: 489' 84,2% +2,1pp
 

Attachments

  • Nordic0522.PNG
    Nordic0522.PNG
    63 KB · Views: 335
Er det Finnairs utestenging fra russisk luftrom, med tilhørende trøbbel for Asia-rutene som gjør at HEL fremdeles ligger litt lavere enn de andre?
 
Er det Finnairs utestenging fra russisk luftrom, med tilhørende trøbbel for Asia-rutene som gjør at HEL fremdeles ligger litt lavere enn de andre?


Det og at store deler av Asia, som jo var Finnairs kjernemarked, ennå enten er stengt eller ymse begrensninger gjør at trafikken ikke er tilbake

HEL har jo gått fra å ha den gunstigste geografiske posisjonen for flighter til Asia, til den kanskje den verste
 
Back
Top