Nordic Airways prøver igjen

Re: Nordic Airways prøver igjen

Overraskende! Men ganske så bra! At de prøver seg igjen! Får håpe det går bedre med de denne gang! Men liveryet var rimelig kjedelig, likte det forrige bedre!

Har de ikke lært noe som helst?
Jeg kan bare ikke fatte at de ikke får seg noe annet materiell enn en gammel fueltørst MD. Med ett fly i flåten burde de satse på noe nyere med mindre sjanser for tech delays.

Ikke bare gammel fueltørst MD. SE-DMT er den eldste MD-80en som enda flyr.
Det må da koste dem mindre penger å skaffe seg en -87 fra SAS, enn å fly rundt med den kjerra der enda.
Men det er positivt å se at "Northrider" er på vingene igjen. ;)

Det må da koste dem mindre penger å skaffe seg en -87 fra SAS,

En -87 er dyr(ere) i drift ... du flyr rundt med praktisk talt den samme vekta og 30 seter mindre. Kostnadene per sete er langt høyere.

Fordelen med DMT er at den er billig i anskaffelse og så lenge den pleies godt med og ikke kjøres for hardt, har man en flott arbeidshest.
Denne formelen har gjort Allegiant til et av våre mest profitable flyselskaper.

Himmel! Dette hadde jeg ikke sett for meg, trodde Nordic Airways
var død og begravet for godt. Men SE-DMT er jeg dog noe
skeptisk til, en maskin som kan ferie 30-års dag neste år -
ja ja.. vi får se!

Hva skal de drive med? ACMI, millitærtransport og alt det andre de drev med sist?

SAS leide inn tjenester fra dette selskapet for et-to år siden...

Hva skal de drive med? ACMI, millitærtransport og alt det andre de drev med sist?

Från deras pressrelease: "Bolaget kommer främst att inrikta flygverksamheten mot etnisk trafik , till stor del till Irak och Mellanöstern , inklusive pilgrimsflygningar , men även mot chartertrafik till traditionella svenska charterresmål kring Medelhavet samt s.k. wet-lease och ad-hoc trafik".

Hmmm.

Jeg setter stor pris på stå-på-vilje og pågangsmot. Men noen ganger så lurer litt på om mann ikke er litt vel optimistiske. Klart, når selskapet er slanket ned så kraftig som dette så sparer mann sikkert mye penger på både det ene og det andre; men samtidig så spørs det om driften av ett enkelt fly kan forsvare en egen organisasjon.
Samtidig er erfaringen med det gamle selskapet ikke udelt positivt, ikke minst pga det omtalte flyet.

Tråkigt men ett tecken i tiden.

Lite OT:

Flyget idag fungerar bara om man antingen:

1. Får bidrag.

2. Säljer biljetter för 1 Krona och tar 1000 för en väska.

3. Vet vad man gör.

De som reser idag är samma antal människor men betydligt mindre Biz. Detta i kombination med att fler ska flyga var som helst i världen gratis får alla bolag som inte är lowcost att braka under.

Man får inte lära folk att flyga gratis. När de inte kan flyga gratis längre tar folk tåget eller bilen igen. Lowcost flygbolag tar död på flygbranchen!:old

Back