• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nok en tur på OSL. Greit å bo nærme

TigerBlack

ScanFlyer ettellerannet..
Nok en tur på OSL. Greit å bo nærme

Det ble ett par bilder der idag også.

Noen av disse er litt kornete da smarten (meg) klarte å glemme å justere tilbake ISO verdien etter å ha tatt noen nattbilder her forrige dagen (eller iallefall prøvd, total katta-strofe).

Prøvde meg litt på bruk av polariseringsfilter igårkveld også. Det funka jo nesten ganske greit. Mer testing snart

Noen små go-biter ble det da

1.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

Og den obligatoriske smågrisen til slutt :P
22.jpg

Nå skal jeg prøve ikke plage dere med bilder på ett par uker, da jeg snart drar på ferie (og der er det ingen fly..)

Re: Nok en tur på OSL. Greit å bo nærme

Jeg blir til stadighet imponert over bildene dine, Scanor, keep'em coming! Blir nok ikke lei av slike fine bilder!

Er forresten bildene tatt fra "Spotters Mound"?

Takker å bukker :)

Alle bildene er tatt fra "Spotters mound" ja. Er det desidert beste stedet å stå.

Hva slags linser bruker du?

Selv har jeg et Minolta Dimage Z2 (38-380mm, 4mpix), men jeg føler at det ofte kommer litt til kort (4 mpix er ikke nok til å beskjære særlig mye). I tillegg til at fotografen ikke er spesielt erfaren med flyfotografering blir resultatet at ganske mye ikke kan brukes. :spin:

Jeg bruker stortsett en Sigma 70-300mm F4-5.6 APO linse på min Canon 300D til flyfotos. Den krever mye lys,men gir også ganske så bra resultat. Den kan ikke måle seg med Canon sin L serie,men til prisen helt ok.

Her er "utstyrslista" mi. pr idag, Mer kommer etterhvert

Canon 300D
Canon Ixus V3
Canon 18-55 USM
Sigma 28-135mm F3.8-5.6 Aspherical IF Macro
Sigma 70-300mm F4-5.6 APO Macro Super II
Canon Speedlight 380 flash
+
Hama 58MM UV filter
Hoya 58MM Sircular polerizer
2 x BP-511 batteri
Kingston 128 MB CF
XS 512 mb CF
Lexar 1 gb 80 X CF

Begynner å bli skikkelig bra bilder fra den kanten!
Tror aldri vi blir lei av slike bilder nei...

God ferie, men ikke bli for lenge borte, jeg vil se mer! :p

Bra bilder! Men si meg, var den grønne Sterlingmaskinen OY-SEH i første bilde NB 611 OSL-ALC i dag tidlig sånn ca. kl.07? I så fall var jeg ombord :)

Nå skal jeg prøve ikke plage dere med bilder på ett par uker, da jeg snart drar på ferie (og der er det ingen fly..)

Høres ikke ut som no' særlig til ferie spør du meg! :thumbup Fine bilder!

Back