Nok en Qantas nødlanding 28. juli

laurenz

ScanFlyer Gold
Nok en Qantas nødlanding 28. juli

En dør skal ha åpnet seg på et fly nå i dag:
http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.6155919

Et Qantas-fly ble i ettermiddag tvunget til å foreta en nødlanding ved Adelaide flyplass i Australia etter at en dør åpnet seg under en flyvning til Melbourne.

Last edited by a moderator:
Re: Nok en Qantas nødlanding 28. juli

Det var hjulbrønna som ikke lukket seg ordentlig etter takeoff. Ikke spesielt dramatisk, men media lukter selvfølgelig blod etter den forrige episoden. Det har vi jo sett her hjemme også ...

Jeg skal ta med ingress neste gang, men hvis til og med titelen jeg brukte anses ubrukelig så bør jeg kanskje be om hjelp nesten gang jeg skriver noe.

LOL - det er da ingen som har sagt, men noen ganger blir ting som starter dramatisk tonet ned etter hvert som man finner ut hva som egentlig har skjedd.

Siktet til denne kommentaren:
"Last edited by ph-ndr : Today at 19:07. Reason: Det er ikke *SÅ* vanskelig å skrive en brukbar tittel og ta med ingress -A"
Ikke noe å hisse seg opp over men litt unødvendis syns jeg, det er alt :)

"For tre dager siden måtte et fly fra det australske lavprisselskapet nødlande på Filippinene med et digert hull på høyre side av skroget."

Hmm.. når ble Qantas lavprisselskap?

Synes også at NRK dro den vel langt:
Civil Aviation Safety Authority spokesman Peter Gibson said the aircraft's wheels came up after take-off but the undercarriage door would not retract.

The malfunction was on the "lower end" of the danger scale.

"This aircraft was not in danger at any stage, it was more of an aerodynamics issue than anything else," Mr Gibson said.

Men media lukter en dråpe blod på mils avstand, med forbløffende likhet med endel haiarter. ^_^

Back