NOK Air av banen

SASDC8

ScanFlyer Blue
En 737-800 fra Nok Air DD7411 Trang til Bangkok (DMK) skled/taxet av rullebanen under avgang fra Trang i går ettermiddag.

Alle 142 ombord kom og flyet kom fra det uten større skader. Det regnet godt når uhellet skjedde klokken 1745 lokal tid.

Flyplassen er fremdels stengt etter uhellet.

http://www.bangkokpost.com/news/local/363334/nok-air-flight-dd7411-slides-off-trang-runway

Virker som grisen fra Seattle har utviklet en apetitt for gress i det siste :-)

Last edited:
Jeg tror det er på tide at griser som leveres til Thailand eller Indonesia blir utstyrt med kufanger ;)

Greit, insj. men hvis man skal lage en ny tråd for hver gang det er en "overun runway" så kan man egentlig bare lage et eget underforum som heter det samme...hint hint, dem som liker å følge med på dette kan følge med på Aviation Herald....(inklusiv meg selv)
Men når det skjer i Norden kan det være relevant å lage en tråd... Min mening iallefall!

Greit, insj. men hvis man skal lage en ny tråd for hver gang det er en "overun runway" så kan man egentlig bare lage et eget underforum som heter det samme...
Godt forslag! Så kan Lion Air få en egen sticky i dette underforumet :D

Støtter egen tråd jeg. Syns bare det var litt morsomt at Nok (hehe) en 737 var ute å smakte på gresset :) Er vel den 7. på en liten måned.

Greit, insj. men hvis man skal lage en ny tråd for hver gang det er en "overun runway" så kan man egentlig bare lage et eget underforum som heter det samme...hint hint, dem som liker å følge med på dette kan følge med på Aviation Herald....(inklusiv meg selv)
Men når det skjer i Norden kan det være relevant å lage en tråd... Min mening iallefall!

Synes at luftfartshendelser som dette, helt klart er interessant å lese om på et flyforum som dette er. Ikke minst får man litt info fra fagfolk i både cockpiten og tårn med en tråd om temaet jf Lion Air trådene.

Synes at luftfartshendelser som dette, helt klart er interessant å lese om på et flyforum som dette er. Ikke minst får man litt info fra fagfolk i både cockpiten og tårn med en tråd om temaet jf Lion Air trådene.

Enig, tråder om overrun er faktisk også lærerikt når man hører om forskjellige årsakssammenhenger fra fagfolk. :old

Back