Noen tanker rundt First class priser

Men hele denne diskusjonen er nå irrelevant for Bizflyer for jeg leverte akkurat en kupong etter å ha snakket med han Alf i Verdal. Lover å spandere F på deg når rekken har gått inn, men det blir bare TG. :p
 
En annen interessant trend, som WSJ reportasjen og påpeker, er de nye 3-klasse konfigurasjonene med C, Y+ og Y. Noe som betyr at betalingsviljen har gått betraktelig opp blant apekatter, men betraktelig ned i high-end markedet hvor de med høy betalingsvilje nøyer seg med å reise i C.

Om du ser tilbake 10-15 år, og sammenligner datidens F mot nåtidens C hos feks SQ, QR (spesielt 77W) og en del andre, hvilket produkt ville du valgt?

Det er litt "the king is dead, long live the king" over dette. C når er den nye F for mange formål. Selskapene har fått trimmet av mye "ekstra" fra F, kaller det C, men for alle formål er det en ny og mer pragmatisk tilnæring til F-klasse.

-A
 
Om du ser tilbake 10-15 år, og sammenligner datidens F mot nåtidens C hos feks SQ, QR (spesielt 77W) og en del andre, hvilket produkt ville du valgt?

Er ikke helt enig, vel har setene i C blitt bedre, men mykproduktet i C har vel ikke akkurat blitt så mye bedre. For meg er god service en mye bedre grunn til å velge C enn et stort sete med en stor flatskjerm.
 
Tror effektivitet er ordet. Dagens premium-passasjerer setter nok mer pris på at ting skal gå raskt og effektivt, fremfor glamorøst som det kanskje var i gamle dager.
 
Men hele denne diskusjonen er nå irrelevant for Bizflyer for jeg leverte akkurat en kupong etter å ha snakket med han Alf i Verdal. Lover å spandere F på deg når rekken har gått inn, men det blir bare TG. :p

Shittpåmmfritt! Det ble jo bare 2,5 mill i kveld. Det holder jo knapt til et par F billetter hos Thai jo!!^_^

I mange tilfeller er jeg enig i at C er mer enn godt nok, og skulle jeg betalt med egne penger uten å gjøre en veeeeeldig god deal, hadde jeg nok ikke brukt pengene på det. Men det er jo klart at å være en av få i en 8 seters F kabin kontra 1 av 99 i en C kabin utgjør jo en viss forskjell. Og som det sies er det jo mange C klasser rundt forbi som har fått et godt produkt.

Min erfaring er uansett at sove godt ombord på fly gjør man ikke uansett hvilken klasse man sover i. (Ja kanskje bortsett fra en bizjet hvor man har en egen seng.) Senga hjemme er uansett best!

BF:cool2
 
Det er fortsatt en rekke markeder som har meget god etterspoersel etter F. Det har vaert limbo paa dette lenge. Naar det er daarlige tider, tar LH ut seter i F og kjoerer kun C, det gjorde de etter 9/11. Saa ble alle flyene utstyrt med F da etterspoerselen tok seg opp.

AA har nylig investert i ett helt nytt F konsept med nye seter paa 77W. Saa selv om de tar ut setene paa 772 (som gaar mye til soeramerika) vil F fortsatt vaere i portefoeljen. Det samme gjelder CO dba UA. Analysen sier at det fortsatt er behov og etterspoersel for F saa man beholder det.

Naar krisen er over om noen aar, vil etterspoerselen igjen melde seg og da gjelder det aa vaere klar.

Foroeverig er ikke akkurat 10K USD et avsindig beloep aa betale for en flybillett. Her ligger C billetter til Singapore paa rundt 6-7K, steget opp til F blir da forsvinnende lite
 
Synes LH priser seg altfor høyt i F. Men det blir jo alltid et definisjonsspørsmål. Får de solgt er det jo ikke for høyt. Sammenligner man derimot med konkurransen så er det altfor høyt.

Fløy F med BA til LAX igår. Var en plass ledig av 14 (om ikke jeg tar feil). Jeg hadde oppgradert for poeng. Bak meg satt Jan Thomas og Kristoffer, jeg tviler på at de heller hadde bladd opp full betalt F. Men det var flere andre der som tilsynelatende var betalende. Om magefølelsen stemmer sier jeg 50/50.
 
Men så er det jo 2 vidt forskellige ting om en privatperson skal kjøpe en F billett eller om et selskap skal betale en F billett, hvertfall i dette syke landet som vi bor i som skal ha oss til å betale halve lønna i skatt før du kan bruke noe av inntekta på en reise.
 
Min erfaring er uansett at sove godt ombord på fly gjør man ikke uansett hvilken klasse man sover i. (Ja kanskje bortsett fra en bizjet hvor man har en egen seng.) Senga hjemme er uansett best!

BF:cool2

Det er jo en grunn til at diverse selskaper bruker milliarder paa flate senger.

Jeg sover daarlig i SAS, Lufthansa og Swiss sine nedoverbakkeseter, mens jeg sover veldig godt i United's C og BAs C. Er det flatt, faar jeg somoftes sove dersom flighten er over natt. Er jeg sliten, sover jeg godt paa dagen ogsaa.
 
Det er jo en grunn til at diverse selskaper bruker milliarder paa flate senger.

Jeg sover daarlig i SAS, Lufthansa og Swiss sine nedoverbakkeseter, mens jeg sover veldig godt i United's C og BAs C. Er det flatt, faar jeg somoftes sove dersom flighten er over natt. Er jeg sliten, sover jeg godt paa dagen ogsaa.

Swiss har jo fått nye flate seter i C... De ser veldig behagelige ut. :)
 
Swiss har jo fått nye flate seter i C... De ser veldig behagelige ut. :)

Hatt noen flighter med disse, synes ikke de er på høyde med NZ/TK/NH/OZ/SQ sine flate produkter, men absolutt akseptabelt er det, og en stor forbedring fra gamle C.
 
Moderator

Diskusjonen om skattenivået på inntekter i USA er flyttet til NoFlyZone

/Moderator
 
Nesten alle som flyr F og C betaler etter hva jeg skjønner ikke for sine billetter selv. Så om de skal velge C eller F kommer ann på hva de klarer få andre til å betale.
 
Litt OT,
men når du først har over 120 mill. kr, da kan du vel spandere deg en tur med
Lufthansa Private Jet. Tur/retur OSL-FRA blir vel "bare" 27 000 euro :)

http://www.lufthansa-private-jet.com/#/en/home/

Da er alt inkludert, ingen skjulte kredittkortavgifter eller BOB ombord.
Limmo til og fra hus er her inkludert *se under*, og tilgang til FCT dersom man har videre
connections i First.

Man kan også ta med 6 gjester kostnadsfritt, så her snakker vi om lavpris ;)
 

Attachments

  • Private.JPG
    Private.JPG
    39.2 KB · Views: 257
Nesten alle som flyr F og C betaler etter hva jeg skjønner ikke for sine billetter selv. Så om de skal velge C eller F kommer ann på hva de klarer få andre til å betale.

Kverulering kanskje, men jeg hadde inntrykket av at det var et sterkt økende marked for leisure C-klasse billetter. F er nok noe helt annet, selvfølgelig.

Slik jeg forstod det er det leisure reisende som kompenserer for strammere reisebudsjetter hos de store selskapene. Med forbehold om at jeg er en skroting og har misforstått, selvfølgelig.
 
Nesten alle som flyr F og C betaler etter hva jeg skjønner ikke for sine billetter selv. Så om de skal velge C eller F kommer ann på hva de klarer få andre til å betale.

Da skjønner du ingenting ;)

På dette forumet alene finnes det en haug med folk dom betaler for sine egne C billetter, noen også F. Jeg flyr ikke bak gardina på intercont, ferdig med det og jeg kjøper minst to t/r i året i C selv. Kampanjer på sommeren og rundt jul koster ca 2300 USD t/r USA -Europa. Slett ingen upris, særlig med de økonomiprisene vi ser på sommeren
 
Kverulering kanskje, men jeg hadde inntrykket av at det var et sterkt økende marked for leisure C-klasse billetter. F er nok noe helt annet, selvfølgelig.

Slik jeg forstod det er det leisure reisende som kompenserer for strammere reisebudsjetter hos de store selskapene. Med forbehold om at jeg er en skroting og har misforstått, selvfølgelig.

Tror du har orden på sysakene ;)

I sommer har vi sett F fra rundt 3k t/r USA, noe som slett ikke er noe upris. Mange av de store feriene som Thanksgiving og jul har slike F priser hos UA, LX og LH
 
Back
Top