Noen som vet hva som skjedde med Lufthansa DLH432 ?

-Daniel92

ScanFlyer Blue
Ser på flightradar24 at denne maskinen har snudd utenfor Amsterdam og flyr tilbake til Frankfurt. Vet noen hvorfor?
 

Attachments

  • lufthansa 3.jpg
    lufthansa 3.jpg
    107.4 KB · Views: 606
Si det .. iflg lufthansa.com gikk den til Køln og skal gå derfra igjen 19:50. Ikke umulig at den gikk til Køln fordi det sto en 'ledig' maskin der, men det blir bare gjetting fra min side.

Når de snur så sent og går helt tilbake til Tyskland, er det sannsynligvis en mindre teknisk feil, men av en slik art at de ikke vil fortsette over havet.
 
Trodde ikke de squawket 7700 da det er en mindre teknisk feil.

Må jo være noe litt mer seriøst da vil jeg tro, for da SAS evt snur da har en mindre teknisk feil, så setter de vel ikke 7700 i squawk? :S
 
7700 er en generell nødkode. Tror ikke det er noen definert 'grense' for når den kan og ikke kan brukes. Vil imidlertid anta (her får andre korrigere meg) at den helst brukes hvis man vil ha prioritert klarering. Med kode 7700 vil man være spesielt markert på radarskjermen.
 
LH432 was already on the way to FRA and had priority on the approach when situation worsened considerably. It was then decided to divert straight to CGN, which was actually just passed by the aircraft in question.

Situation is said to have been very serious.
 
7700 er en generell nødkode.

Ordet her er nød. Om du squawker 7700 er det gjerne noe alvorlig, da det sjelden er grunn til å forandret squawk i de fleste tilfeller hvor man velger å returnere til hjemmebasen.
 
Ordet her er nød. Om du squawker 7700 er det gjerne noe alvorlig, da det sjelden er grunn til å forandret squawk i de fleste tilfeller hvor man velger å returnere til hjemmebasen.


Vel er vel ikke så lenge siden DY hadde samme situasjon

Vad skete der med denne maskine ?? Nogen der vet ??
turned around Halmstad
and into OSL 11,50 UTC 29/4
Squawking 7700 (general emergency)

Heldigvis så viste det seg vel at det ikke var så alvorlig..
La oss håpe at så også med LH
 
LH432 was already on the way to FRA and had priority on the approach when situation worsened considerably. It was then decided to divert straight to CGN, which was actually just passed by the aircraft in question.

Situation is said to have been very serious.

In that case I'm puzzled why they initially chose to return to FRA. But if German CAA is involved, we'll priobably see a report at some point ..

The situation in SR111 comes to mind, where the PIC decided to take the time to dump fuel instead of diverting directly to YHZ ....
 
Ordet her er nød. Om du squawker 7700 er det gjerne noe alvorlig, da det sjelden er grunn til å forandret squawk i de fleste tilfeller hvor man velger å returnere til hjemmebasen.

Det er sant, men hadde det vært veldig alvorlig hadde de nok gått ned i AMS
 
Køln er jo ikke akkurat noen LH base, så at de hadde et ledig fly der tviler jeg sterkt på. Da hadde de nok heller dradd til FRA. Må ha vært at de ikke kunne fly lenger. Ville jo heller ikke være mer en noen få minutter å dra til DUS i stedet hvor LH har større operasjon. Fra Køln har vel LH bare noen få ruter, og de aller fleste innenriks. De har iallefall ikke noen widebody operasjoner derfra.

BF:cool2
 
Back
Top