• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Noen som kan fortelle hva denne artikkelen handler om ?

Teorien er at Ryan Air ønsker å kjøpe DY pga alle flyene de har i bestilling til en utrolig lav pris og at long haul aktiviteten er atraktiv for Ryan Air. Kjos er over 70 og familien bør ikke ha hele formuen i en flyaksje etter han prnsjpnerer seg. Forfatteren mener Kjos aldri vil srlge for mindre fnn all time high på 380kr.
 
I korte trekk handler det om at Kjos og Kise kjøper seg opp for å forhindre en "hostile takeover" fra Ryanair.
 
I korte trekk handler det om at Kjos og Kise kjøper seg opp for å forhindre en "hostile takeover" fra Ryanair.

Spørsmålet er hvorfor Kjos /Kiese kjøper til en kurs som åpenbart vil gi og har gitt tap.
Svaret er at de med det siste kjøpet har oppnådd negativ kontroll i selskapet og kan derfor ved salg forlange en pen overkurs.
Ryanair, med sin sterke balanse, blir sett på som en mulig kjøper.De er finansielt sterke nok til å overta selskapet. Norwegian har langdistanse ruter som Ryanair mangler og de har fly som Ryanair behøver. M.a.o, en god match.Problemet er at Ryanair og Norwegian har forskjellige kostnadsnivåer.
Derved vil Ryanair møte betydelige problemer ved en overtagelse.
 
Back
Top