Noen som har tenkt seg til USA snart?

Dag Viking

ScanFlyer Mile High Club
To rundturer gir dermed bortimot 40 000 poeng. Hvor mange turer må man fly på SAS billigbilletter for å få det samme? 16-17?

Fly A Little More, Earn a Lot More

Valid Tue., Nov. 8, 2005 - Tue., Jan. 31, 2006 (Time Remaining: 85 days)
Posted Sat., Oct. 1, 2005

Between 1 October 2005 and 31 January 2006, you can earn up to 20K bonus miles.

Fly a total of two qualifying transatlantic segments and earn 10,000 bonus miles
Fly a total of four qualifying transatlantic segments and earn an additional 10,000 bonus miles
First register your OnePass account number above and then book your travel at continental.com.

Terms and Conditions
Offer valid for residents of Germany, Norway, Sweden, and the UK only. Offer valid only on flights operated by Continental Airlines. To qualify for this offer, all flights must be purchased in J,D,Z,Y,H,K,N,B,O,V, and U class of service. Offer is not transferable. Valid only on flights on Continental Airlines to Houston or New York/Newark

Replying to Topic 'Noen som har tenkt seg til USA snart?'

Er vel et svar på tilbudet som kom i siste EuroBonus Nytt...;)

Hva var det tilbudet? Har ikke fått noe fra de på år og dag. Kanskje fordi jeg ikke har oppgitt ny adresse?:thumbup

Jeg må jo ta meg en longhaul med SAS før eller senere, har nok poeng til en oppgradering, og den må jeg jo benytte meg av før poengene går ut (hvorfor i alle dager skal poeng gå ut? makan til tull!)

Det var et eller annet om mere poeng også på de billigste billettene...ikke ulikt tilbudet fra - ja nettopp CO!

Nå husker jeg ikke detaljene i tilbudet fra Eurobonus, men det var slik at to rundturer mellom SKandinavia og østkysten av USA ville gi noe slikt som 9000 poeng (for billigste kategori); dvs. akkurat så mye som man opptjente i EB-programmet før SAS innførte sine "fantastisk fornuftige" endringer.... Ikke akkurat i samme størrelsesorden som CO, EB...;)

...men man trenger kasnkje ikke 17 turer for å oppnå en bonusreise?

Originally posted by EB

...men man trenger kasnkje ikke 17 turer for å oppnå en bonusreise?

Nei, men det er ikke langt unna. Tilbudet gjelder bare mellom 1. november og 30. april 2006. Ikke alt for mange som reiser mange nok ganger til at det monner i noen særlig grad. Men bevares - doble poeng er selvsagt bedre enn det som man vanligvis kan opptjene.

Om man kun reiser economy discounted mellom Skandinavia og f.eks. NYC så må man vel reiser ca 30 t/r reiser for å opptjene en gratis reise til samme sted. Om man reiser på economy (discounted) i den aktuelle perioden så trenger man bare reise ca. 15 ganger t/r for å få en gratis reise til NYC.... Det er vel ikke noe å selge...;)

Men bruk heller poengen til oppgradering - billettene til USA er uansett så billig med SAS at det er verdt å betale turistklasse for så å fly businessklasse. Men tilbudet til CO sier vel også at de merker SAS som konkurrent selv fra Norge hvor CO er alene på markedet!!!

Originally posted by EB

Men bruk heller poengen til oppgradering - billettene til USA er uansett så billig med SAS at det er verdt å betale turistklasse for så å fly businessklasse. Men tilbudet til CO sier vel også at de merker SAS som konkurrent selv fra Norge hvor CO er alene på markedet!!!

Oppgraderingsmulighetene innen onepass er ikke spesielt gode. For det første har CO sine 752 liten biz/coach ratio, og for det andre koster det poeng+cash i de billigste bookingklassene. Uansett er det ikke plass til så mange oppgraderinger, EWR-OSL-EWR går stort sett med J0-J3 hver dag

Hvor mange rundturer må man ta med SAS på billigbilletter før man har nok til en oppgradering selv med doble poeng? 3-4? Det betyr 6-7 flighter i øko før man kan unne seg den siste i biz. Hurra..

Originally posted by Dag Viking

Originally posted by EB

Oppgraderingsmulighetene innen onepass er ikke spesielt gode. For det første har CO sine 752 liten biz/coach ratio, og for det andre koster det poeng+cash i de billigste bookingklassene. Uansett er det ikke plass til så mange oppgraderinger, EWR-OSL-EWR går stort sett med J0-J3 hver dag

Hvor mange rundturer må man ta med SAS på billigbilletter før man har nok til en oppgradering selv med doble poeng? 3-4? Det betyr 6-7 flighter i øko før man kan unne seg den siste i biz. Hurra..

Jeg er enig i at bruk av poeng til oppgradering sannsynligvis er den beste måte å bruke poengene på (når man kan få et billett t/r TOS-NYC for ca 6000 så er det ikke noe å utsette på prisen - jeg har ikke sjekket i det siste med antar at prisnivået ligger deromkring på billigste kategori fortsatt).

Når det gjelder oppgradering så oppjusterte vel SAS poengkostnaden for dette fra 20000 til 30000 poeng en vei. Så skal du tjene opp nok poeng til oppgradering selv med doble bonuspoeng så må du reise ca 6 t/r reiser (discounted economy) for oppgradering en vei....

Og heldigvis kan man fly innen skandinavia og i Europa innimellom slik at poenge triller inn... For 20.000 kan man jo oppgradere seg til Econnomy Extra...

Originally posted by EB

Og heldigvis kan man fly innen skandinavia og i Europa innimellom slik at poenge triller inn... For 20.000 kan man jo oppgradere seg til Econnomy Extra...

Har det steget nylig? Tidligere var det 10 000 fra øko til øko+ , 20 000 fra øko+ til biz og 30 000 fra øko til biz.

TOS, denne økningen skjedde 1.september 2003, 4 dager før jeg dro til usa med oppgradering. Bittert!:(

Ganske overbevist om at EB mente poengkostnad tur-retur. Kostnaden for å oppgradere er fortsatt 10k/30k en vei, hhv. Øko-Øko+ og Øko-Biz

Back