Noen som har prøvd Sky Lux travel?

LN-RTP

Aviator Extraordinaire

Det er vel en slags bøtte butikk, (bucket shop) med gode tilbud over dammen i butikk klasse.
Nå har jeg såvidt fått snoket til meg et Norsk korona sertifikat and kan vel dra på reisefot snart. (Må få bekreftelse fra Norsk konsul at jeg er Norsk statsborger og reiser på USA pass, Norske passet er utgått)

Har noen reist med slike bøtte billetter, er det mye restriksjoner eller som en vanlig billett?
https://www.skyluxtravel.com/best-b...MIl-7OwpGx8gIVmrrICh2S4QzdEAAYASAAEgINrvD_BwE

Alternativt har jeg sett litt på SAS og Lufthansa sine premium økonomi men er mye som er utsolgt, man er ikke i gang enda med alle flyene?
Tenkte kanskje dra via AMS, det var vel direkte fly til TRD før, men ikke nå lenger?
Paris til Bergen kanskje.
Skulle vel ha et reisebyrå, det tar timesvis å lete gjennom alle flyselskap sidene:rolleyes:

Re: Noen som har prøvd Sky Lux travel?

Skulle vel ha et reisebyrå, det tar timesvis å lete gjennom alle flyselskap sidene:rolleyes:

Finnes jo bookingsider og søkemotorer som finner routingene, og så kan man gå på selskapets side og booke?

Finnes jo bookingsider og søkemotorer som finner routingene, og så kan man gå på selskapets side og booke?

Det gjør vel det, men likevel kronglete for en som en utålmodig.
Hvis flyselskapene kunne bare si hvilke dager dem flyr direkte og hvilke dager det er rimelig, og eller dyrt. (Som Norwegian sine gamle rute tabeller og lav pris kalender viste) På SAS for eksempel slår man inn dato uten å vite hvilken date det er direkte flyginger, så prøver man hele greie en annen dato for å se om det passer bedre, osv.
De flyr av og til direkte fra Miami til Oslo, men det er en hemmelighet, når jeg søker på den ruta så går den via EWR. Ingen steder står det når de flyr på MIA. (Har spurt på dette forumet før og fått svar, men det er visst ikke noe SAS selv vil ut med av en eller annen grunn)
For oss som er pensjonister dr!ter vi hvilken dato man flyr, eller tid på dagen: Vil bare fly enklest mulig med minst folk ombord, da er det også rimeligst som regel og minst kø på flyplassene.:cry:

SAS begynner ikke å fly direkte før i november, og du skal vel over før det. Og kun på torsdager.

Ta en ID-billett til LHR og WF LHR-BGO-TRD. ;)

. Ta en ID-billett til LHR og WF LHR-BGO-TRD.

Se der ja, det var kjempe ide.
Ante ikke at WF flyr på LHR og Flesland er jo absolutt å foretrekke fremfor Gærnemoen.
Joda, har sett på ID billetter til LHR, får gratis første klasse der i gården, men er blitt så gammel og lat at jeg betaler heller en pen sum for fast plass.
Flyr WF hver dag på LHR?

Så nettopp på klagene BBB til Sky Lux travel. Veldig mye som var pga Covid kansellering.
Skulle jo tro man får igjen av kreditt kort selskapet hvis flyet ikke går, enn å krangle med et reisebyrå som selger rabatt seter.

Når jeg leste klagene så ringte Sky Lux, helt fra Moldovia.
Hyggelig fyr meg godt engelsk språkbruk.
Jeg forklarte at FLL til Europa var å foretrekke, men sikkert flere muligheter fra MIA.
Han skulle se på det og lage flere løsninger.
Han forklarte også at dem selger to løsninger: Enten billetter som er gjennomgående, men som er dyr, gjerne $4k for rundtur, ELLER dem deler opp reisen med mange billetter: Da sa jeg at man kunne miste hele turen hvis det første flyet var forsinket.
Han forklarte da at dem lager reiser med 5 timer mellom flyturer nettopp for å unngå det.
Ikke noe jeg vil være med på, det er gjerne 3-4 flyturer fra FLL til TRD og med minst 5 timer
mellom hver flytur så er det ikke kult lenger.
Fyren var jo enig og skulle snekre sammen en pakke til meg.
Dog fristende med WF fra Heathrow til Flesland og deretter Bartebyen.
Det var jo meget god ide, skulle vel gitt deg klem og gratis Odin Tur MOW, du kan jo brukes til mye, akkurat som en potet. :colgate:

Sporadisk, og til udde tider. Men jeg tror det et par dager i uka det er muligheter for connection. Vi kan kikke på det i morgen.

Sporadisk, og til udde tider. Men jeg tror det et par dager i uka det er muligheter for connection. Vi kan kikke på det i morgen.

Ok, ser på i morgen den dag når vi er edru.:wow:

Ok, ser på i morgen den dag når vi er edru.:wow:

a1d2e67152c97e5d77894bd0b7737c17.jpg

. Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Ok, ser på i morgen den dag når vi er edru.

Tar det dagen derpå..

Nok et reise spørsmål:
Er det greit å få seg covid test i Trondheim før man reiser, med resultat samme dag?
Koster der noe, eller er det gratis?

Fikk flere e-poster fra Sky Lux Travel idag, Butikk klasse med SAS var rundt $5,300 og LH
$4,300. De averterer med $1,475 for business class tur-retur til Europa, men det er vel med Turkish Airlines hvor man bytter fly i Istanbul og drar videre derfra til større byer som Loondon og Madrid.

Attachments

• B9095ACE-9EC6-4869-85B6-0304C128F836.jpg
    B9095ACE-9EC6-4869-85B6-0304C128F836.jpg
    118.7 KB · Views: 395

Turkish flyr daglig mellom Istanbul og Oslo nå, men på litt ulike tidspunkt.

Turkish flyr daglig mellom Istanbul og Oslo nå, men på litt ulike tidspunkt.

Ok, kanskje noe å tenke på, men ser it som en stor omvei.
Kanskje Emirates også har et slikt tilbud, har sett 777-300 på Gardemoen stappfulle av folk. (For jeg havner bak dem i pass kontroll køen, timesvis:rolleyes:)

Omveier er ikke så farlig når man flyr business. Har selv flydd via Istanbul til Buenos Aires[emoji3] Og så er det jo skikkelig business class mellom IST og OSL også.

Last edited:

Omveier er ikke så farlig når man flyr business. Har selv flydd via Istanbul til Buenos Aires[emoji3] Og så er det jo skikkelig business class mellom IST og OSL også.

Aha, joda da blir det vel bedre.
Jeg er dog så lei av å fly at selv om det er business eller første klasse så vil jeg bare sove meg avgårde og våkne opp uthvilt når hjula pumpes ned for landing. Får dog ikke sove på krøtter klasse, derfor er jeg stadig på utkikk etter business eller minst premium Economy.
(Siste turen over dammen i kveg var 2013, trangt sete fra Paris til Miami og et jævelsk kvinnfolk som satt bak meg og slo inn i seteryggen når jeg lente den tilbake, hun ville ikke jeg skulle ta plassen hennes. Til slutt klaget Jeg til vertinna. Kom frem og var både trøtt og sur, bestemte meg for aldri mer å fly der bak)
Var stas når Kjos fløy på FLL, da dro jeg 2-3 ganger i året på Norgesferie, på Premium, gode seter, men maten var nesten ubrukelig, brukte å ta med niste. :cry:

Hei LN-RTP!

Når det gjelder coronatester med svar samme dag er det lite utvalg her i bartebyen. Jeg har selv brukt Dr-Dropin (ligger midt på Nordre) i forbindelse med flyturer, og da får du svar i løpet 1-2 hverdager.

Aleris tilbyr det samme, og du kan også snike deg til en kommunal test på noen av teststasjonene, men kanskje vanskelig om du ikke har norsk Bank-ID og personnummer.

Og apropos dèt, så må du vel selv sørge for å hente resultatet på testen der du tar den om du ikke har egen side på HelseNorge.no.

Prisen for en "vanlig PCR-test" er kr 995. Skal du ha "Express-test" må du via OSL og ta det der, og det koster vel kr 2500 om jeg ikke husker feil.

Når det gjelder utenriksfly fra TRD akkurat nå så er det 1-2 daglige avganger til og fra AMS med KLM. Det er også direkte med SK til København stort sett hver dag.

Kim

Last edited:

Takk for den opplysningen Kim

. om du ikke har norsk Bank-ID og personnummer.

Har jo Norsk personnummer som god Nordmann, men får ikke Bank ID uten gyldig
Norsk Pass. (Utgått)
Skal derfor prøve å få det fornyet hvis jeg kommer meg til Norge, men siden jeg også er US
Statsborger er det ikke så enkelt, må si ifra meg det Norske, for derfor søke å få det tilbake
igjen.
Skal prøve snarveien ved å bare prøve en tur på kammerset først og få fornyet passet.
Korona testing før avreise bare gjør alt med kronglete, kanskje skal jeg bare gi blaffen
og holde meg i Florida til alt er åpent igjen.:angry:

.
Skal prøve snarveien ved å bare prøve en tur på kammerset først og få fornyet passet.
Korona testing før avreise bare gjør alt med kronglete, kanskje skal jeg bare gi blaffen
og holde meg i Florida til alt er åpent igjen.:angry:

Høres ut som at det tross alt var enklere slik jeg gjorde det.

Siden du tross alt har norsk koronapass (regner med at du har bestilt pr post, slik som meg), så ville jeg tatt sjansen på å gå gjennom som unntak. Gjør avtale på passkontoret (må gjøres online), print det ut og vis det sammen med det gamle passet sammen med koronapasset, så burde det gå greit.

Back