• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Noen som har erfaringer fra Air France?

KLMfan

ScanFlyer Silver
Hei

Skal langt avgårde med AF sin 747 ....
Det er visst den utgaven med to klasser ombord.....

Noen som vet hva man kan forvente...?
Gode tips for meget dårlig transfertid på CDG ?

Replying to Topic 'Noen som har erfaringer fra Air France?'

Har med suksess proevd engelsk med Closeau-aksent. Franskmenn flest forstaar engelsk, men viljen til aa kommunisere kan vaere saa-saa .. Closeau-aksenten bringer deg til deres 'nivaa' og det er lettere aa oppnaa kontakt.

Tell me about it MOW. Senast på bion här

PC: Deux pour Mission Imposible III (med engelskt uttal)

Damen: :wow:

PC: Deux pour mision imposible III (med franskt uttal)

Damen: Ah oui! €18 s'il vous plait

Hva med "Tu før misson' impossible tri"....dette er god Clouseau engelsk som bør funke;)

Fransken er svært svært rusten....hehe
noen som vet hvordan økonomiklassen på upperdeck er ? kan hvem som helst få seter der, eller er det forbeholdt elite kort eller noe ?

Det er kun paa Combi det er oekonomi oppe. Og hvis du er av typen som misliker tanken paa aa fly 737 eller 757 paa langruter, vil jeg anbefale deg aa holde deg unna. Det er nemlig bare en midtgang der oppe. ;)

Tviler paa at det er restriksjoner paa hvem som faar setene, men de gaar nok fort. Det er et populaert omraade.

Originally posted by LN-MOW

Det er kun paa Combi det er oekonomi oppe. Og hvis du er av typen som misliker tanken paa aa fly 737 eller 757 paa langruter, vil jeg anbefale deg aa holde deg unna. Det er nemlig bare en midtgang der oppe. ;)

Tviler paa at det er restriksjoner paa hvem som faar setene, men de gaar nok fort. Det er et populaert omraade.

har aldri prøvd etasjen over....såvidt jeg forsto var det visst tempo (økonomi) i annen etasje på af 84...noen med tilgang til systemer som kan bekrefte ?

Originally posted by KLMfan

Gode tips for meget dårlig transfertid på CDG ?

LØP, snik i køen og håp på det beste.

Nå har jeg bare vært en eneste gang på CDG, men jeg oppfattet det som en litt kaotisk og uoversiktlig flyplass. Noe bedre skilting hadde nok vært på sin plass, så hadde jeg vært deg hadde jeg studert kart over CDG nøye (ta utskrift av kartet med deg). Når du sjekker inn på OSL (?) får du sannsynligvis en oversikt over hvor ditt fly lander og hvor neste skal gå fra.

Jag har klarat mig genom CDG på 8 minuter så allt över det är hållbart :devil

Back