• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Noen shots fra OSL - KLM Retro, IL76 og noen andre...

Flotte bilder, godt balanserte.

Jaja, dere får bare Iljushin med gammelmotorer der borte? :-D
 
Som en liten kuriositet kan jeg nevne at logoen på winglets ble tegnet av Dirk Roosenburg i 1920. Har var husarkitekten til KLM og tegnet senere KLMs hovedkontor i Den Haag. Videre var han ansvarlig for utstillingshallen på ELTA-utstillingen i Amsterdam. Disse hallene ble i oktober 1919 tatt over av Fokker, som bygde fly der fram til annen verdenskrig.

Du kan se et bilde av hallene på http://www.elta1919.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=82&Itemid=63
 
Jeg er nok enig med deg at dette ikke er verdens peneste, men den gang var dette modern. Hadde heller sett den som var på Fokker-flyene på 20- og 30-tallet.
 

Attachments

  • PH-AFS of KLM.jpg
    PH-AFS of KLM.jpg
    38.7 KB · Views: 187
Back
Top