Noen kveld/nattbilder fra i kveld

gilera

Canonskytter
Tok disse bildene i kveld. Egentlig mest for å teste litt og øve meg på panorering ned mot 1/20sek håndholdt. Resultatet ble så som så, men synes det ble litt stilige lyseffekter så jeg slenger dem ut alikevel.

Håper de faller i smak. :)

Først kom denne fra SAS
IMG_0720.jpg

Så begynte det å bli mørkt og landingslysene speilte seg i vannet
IMG_0741.jpg

Lufttransport var en tur innom
IMG_0756.jpg

CRJ med xenonlys fra SAS
IMG_0788.jpg

-BUD
IMG_0793.jpg

Så til slutt denne fra DAT
IMG_0802.jpg

IMG_0810.jpg

- Bjørn :)

Håndholdt panorering ned mot 1/20s er ganske imponerende, Bjørn.
Flott utført! :) (har du IS?)
PS; hvor mange bilder gikk i søpla? :cry:

Tror jeg må ut en tur i morgen kveld og fange noen metallrør selv. Synd de malplasserte lufthavnen så langt nord for Oslofjorden, speiling i vann er utrolig pent.

Takker :)

Håndholdt panorering ned mot 1/20s er ganske imponerende, Bjørn.
Flott utført! :) (har du IS?)
PS; hvor mange bilder gikk i søpla? :cry:

Har IS ja. Og det var vel ca. 80% som ikke var brukendes til noenting... ^_^ Delvis på grunn av ustød hånd og delvis på grunn av alt for mye bildestøy som ikke kunne reddes. :p
Disse bildene er akkurat i grenseland. I hvertfall de siste. På det første bildet brukte jeg ISO 1600 (maks kalibrerte på kameraet) og på resten har jeg brukt ISO 3200 som er maks.

Dette er jo helt sjukt kult, du har altså fulgt flyene bortover med kameraet. Tru korr tøft dette hadde vært med f.eks en hund i fart eller noe i den duren. Synd jeg bare ikke får sånt til.

Og til Lennart - fort mørkt der nede? Klag nå bare dere over ingen ting... Her når ikke sola over horisonten lengre.... :rolleyes:

Bilder etter solen har gått ned (eller før den kommer opp) gir ofte spennende resultater - fortsett å øve på panning og eksperimenter med denne type bilder så kommer blinkskuddene på rekke og rad etterhvert som teknikken starter å sitte ! Sikter nå til alle som måtte lese dette .. du gilera ser ut til å allerede ha teknikken innabords - fine resultater. Min favoritt er bilde nr2 . fin komp !

Jørgen

Takker så mye :)
Som sagt var dette egentlig kun for å teste ut muligheter og hvor langt jeg kunne dra ISO'en på kameraet sammen med lange lukkertider for å få en nogenlunde resultat, og ikke minst finne ut hvilke innstillinger som trengs for å få de forskjellige resultatene.
Så nå vet jeg i hvertfall at jeg skal holde meg langt unna ISO 3200 :colgate:

Back