Noen få bilder fra TRF, 30.07 og 06.08

andreas_a

ScanFlyer Gold
Noen få bilder fra TRF, 30.07 og 06.08

Widerøe så langt øyet kan se ;)

Widerøe by andreas.aulin, on Flickr

TC-FBV inn for landing på 36

TC-FBV by andreas.aulin, on Flickr

Og like etter fulgte EI-DAR

EI-DAR by andreas.aulin, on Flickr

Widerøe syns tydeligvis de ikke hadde nok fly ved terminalen, så de sendte LN-WFH også:

LN-WFH by andreas.aulin, on Flickr

PH-KZV etter pushback

PH-KZV by andreas.aulin, on Flickr

Og opp i lufta!

PH-KZV by andreas.aulin, on Flickr

Vi satser på at det blir flere DY-avganger i fremtiden, nå er det bare en i uka,og denne gangen sendte de LN-DYF

LN-DYF by andreas.aulin, on Flickr

LN-WDH like etter landing, på vei fra Bergen

LN-WDH by andreas.aulin, on Flickr

Noen som har lyst på noen litt slitne gamle SAS-maskiner? På Torp står det nemlig 4 stykker nå ...

Old SAS Dash-8's by andreas.aulin, on Flickr

Re: Noen få bilder fra TRF, 30.07 og 06.08

Skriver under på den, Marius! Dette var gode bilder :)

Flotte bilder, stor fremgang ;-)
KLM på vei opp i lufta var virkelig et flott bilde!

Jeg var selv for første gang på Torp onsdags kveld en rask tur. Plassen oppe ved parkeringa der en ser utover hele rullebanen var imponerende, spesielt med 400mm.
Fikk Dakotaen og en gammel twinwing fly.
Skal fly fra AES til OSL på Mandag så da blir det kansje noen bilder fra begge steder.

Flotte bilder, stor fremgang ;-)
KLM på vei opp i lufta var virkelig et flott bilde!

Jeg var selv for første gang på Torp onsdags kveld en rask tur. Plassen oppe ved parkeringa der en ser utover hele rullebanen var imponerende, spesielt med 400mm.
Fikk Dakotaen og en gammel twinwing fly.
Skal fly fra AES til OSL på Mandag så da blir det kansje noen bilder fra begge steder.

Litt mer enn 200mm på parkeringa gjør seg absolutt hvis flyene kommer inn fra nord, kommer de fra sør derimot så holder generelt 200 lenge :)

Liker selv også bildet av KLMen, men også LN-WFH er en favoritt hos meg. Sandefjordsfjorden i bakgrunnen gjør det bildet til noe ekstra, selv om jeg ikke er helt fornøyd med fargene på det.

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

Jeg oppdaget det at 400mm ble litt for tett da Ryanair kom susende forbi på takeoff :D
Widerøen var flott den , det hadde vært knall om du hadde ungått å brenne ut himmelen, jeg pelier ofte å legge inn et par hakk eksponeringskompensasjon slik at jeg unngår whiteout, ulempen er at fllykroppen kan bli for mørk. Jeg tabbet meg ut da en SAS 737 kom lavt over huset på vei til AES. Himmelen ble flott eksponert, men flykroppen ble helt svart uten noen detaljer.
Så trikset kan gå begge veier :lol:

Jeg var imponert over utsikten i alle retninger, blir nok flere turer til TRF etterhvert.

Jeg oppdaget det at 400mm ble litt for tett da Ryanair kom susende forbi på takeoff :D
Widerøen var flott den , det hadde vært knall om du hadde ungått å brenne ut himmelen, jeg pelier ofte å legge inn et par hakk eksponeringskompensasjon slik at jeg unngår whiteout, ulempen er at fllykroppen kan bli for mørk. Jeg tabbet meg ut da en SAS 737 kom lavt over huset på vei til AES. Himmelen ble flott eksponert, men flykroppen ble helt svart uten noen detaljer.
Så trikset kan gå begge veier :lol:

Jeg var imponert over utsikten i alle retninger, blir nok flere turer til TRF etterhvert.

Var morgen og motlys, tror jeg trenger mer øvelses på slike forhold ;-)

Mesteparten av bildene mine er tatt ved Dakota-Norway, får egentlig aldri helt bestemt meg for hvor jeg liker å stå, men er det nordavind så er det alltid parkeringa.
Bilde av KLM etter pushback er fra branntrappa på SAS-cargo bygget. Anbefales som sted hvis du skal ta bilde av flyene på vei inn/ut av gate 12-16 (utenlands)

Motlys er veldig vanskelig å få til, jeg feiler selv så å si hver eneste gang :lol:

Takk for tips om utsikts punkt, det må testes ut. Er det fri tilgang til Dakota terminalen? Ingen mistenksomme blikk når du klatrer opp branntrappa?

Et annet sted jeg har tenkt på er ved landing fra og takeoff mot nord, er det mulig å stå ved gamle E18 ett stykke fra der rullebanen slutter. Er vel mest relevant på landing, da de fleste fly tar av lenge før enden på rullebanen.

Motlys er veldig vanskelig å få til, jeg feiler selv så å si hver eneste gang :lol:

Takk for tips om utsikts punkt, det må testes ut. Er det fri tilgang til Dakota terminalen? Ingen mistenksomme blikk når du klatrer opp branntrappa?

Et annet sted jeg har tenkt på er ved landing fra og takeoff mot nord, er det mulig å stå ved gamle E18 ett stykke fra der rullebanen slutter. Er vel mest relevant på landing, da de fleste fly tar av lenge før enden på rullebanen.

Har ikke vært noen mistenksomme blikk enda i trappa. Er en vindeltrapp, så det er ikke behov for å klarte så mye ;)

Når det er snakk om Dakota-plassen så er det et område mellom Dakota sin bu, (ingen terminal, men kiosk el.)/brannvakta og EHC sin hangar. Der er det i alle fall fri tilgang og bakken skråner nedover slik at man kan plassere seg slik at man ser over gjerdet. Det som er negativ er at brannvakta skygger for selve landingen fra nord, så skal du ha med den så må du stille deg nord for brannvakta.

Nord for rullebanen så er det et traktormuseum, så der burde det være mulig å komme til ganske greit. Innkjøring fra Tassbekkveien (http://www.traktormuseum.no/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=62)
Du kan også stå på Tassebekkveien, da vil flyene komme rett over deg. Ev. så kan du også gå langs gjerdet nordover fra brannvakta.
En siste mulighet er en nyanlagt grusvei som er avstengt med bom, men det er sikkert mulig å traske innover. Denne er også adkomst fra Tassebekkveien, like ved landingslysene nord for rullebanen. Antar at denne veien er anlagt for anleggstrafikken som følge av utvidelsen av oppstillingsplass på innenlandsterminalen.

Fine bilder :) KLM i take off var super !

TK :fly

Tusen takk for fine bilder :) Men hvorfer er SAS Dash Q800 der dem kunne vel blitt solgt.

KLM var barsk. Man kødder ikke med de mindre :lol:

Back