Noen bilder (part trois)

T J Johansen

ScanFlyer Blue
Varmet opp skanneren igjen og kjørte noen flere slides gjennom apparaturen. Håper disse også faller i smak. Noen er daterte denne gangen da de sitter i papprammer med dato påtrykt

Amerikansk Bonanza på tur i Norge i 1984. Les mer her: http://www.tenromeo.com/rpt17.html
BonanzaN7710RMillardHarmonOslo-F-1.jpg


BonanzaN7710RMillardHarmonOslo-Forn.jpg


LEGO Citation OY-GKC
CessnaCitationOY-GKCLEGOOslo-Forneb.jpg


Loftleidir DC-8
DC-8LoftleidirIcelandicOsloFornebuN.jpg


Thai International DC-9 LN-RLR
DC-9LN-RLRThaiInternationaldateloca.jpg


SAS DC-9 OY-KGH
DC-9OY-KGHSASOslo-FornebuNORdateunk.jpg


Swissair DC-9 HB-ISV
DC-9-51HB-ISVSwissairOslo-FornebuNO.jpg


Ilmavoimat F-27 FF-2
F-27FF-2IlmavoimatOslo-FornebuNORda.jpg


Braathens SAFE F-27 LN-SUL
F-27LN-SULBraathensSAFEOslo-Fornebu.jpg


Braathens SAFE F-289 LN-SUY
F-28LN-SUYBraathensSAFEOslo-Fornebu.jpg


Eagle Air L-188 TF-VLN Mars 1982
L-188TF-VLNOslo-FornebuNOR03-82.jpg


Luftwaffe Pembroke 5424
P-66Pembroke5424LuftwaffeOslo-Forne.jpg


Avalon Aviation PBY-6 C-FHNH
PBY-6AC-FHNHAvalonAviationOslo-Forn.jpg


Navajo G-BBMK
PiperNavajoG-BBMKOslo-FornebuNORdat.jpg


United States Boeing 707
Boeing707UnitedStatesOslo-FornebuNO.jpg


(Lowa Ltd.) Jet Aviation Boeing 707 N790FA
Boeing707N790FALowaLtdJetAviationOs.jpg

Den siste her tilhørte firmaet som den legendariske showpiloten Ray Hanna jobbet for. Hvem vet, kanskje det var han som "rattet" kjerra til Oslo ved denne anledningen...

God påske

Trygve
 
Last edited:
Hvorfor var fly så utrolig episk fulkommne i gamledager?! Det er jo ikke så utrolig lenge siden heller .... :drunk: Gi meg en DC-8 anytime! (Med andre ord: thanks for sharing! )
 
Fantasktisk flotte bilder igjen!:up: Jeg kjenner ikke til slides så godt, men min far har en del. Men årstallet på minst et par bilder kan ikke være 1984. DC-9-41 LN-RLR var bare registrert i kort tid i januar 1970, før den ble leid ut til Thai som HS-TGN "Srisubhan" . Da den kom tilbake i 1972 var det for å bli LN-RLD "Torleif Viking". Flyet flyr fortsatt for Northwest/Delta som N763NW. Bildet av Fokker F-28 LN-SUY "Sverre Sigurdsson" er vel tatt senest sommeren 1972, det var jo dette flyet som styrtet lillejulaften 1972 ved Asdøltjern ved Asker. Ser gjerne flere bilder fra deg hvis du har, dette er virkelig interessante bilder.
 
Last edited:
Herlige bilder igjen, tusen takk igjen for at du deler med oss. !!

Nå vet ikke jeg hvor du har slides-ene fra, men det er ikke alltid en kan stole på det som står på papprammene, med mindre en har skrevet det selv :)

Som LN-MEH skriver, så er bildet av LN-SUY tatt seinest i 1972.
Bildet av LN-RLR er tatt når den var helt ny på Kastrup i januar 1970. Den ble levert som RLR og etter en mnd leid ut for to år til Thai, og kom tilbake i 1972 som LN-RLD.

Så det meget interessante bildet av LL DC-8, dette er en DC-8-61 med klare tegn på innleie fra Seabord World. Jeg har en kopi av det samme bildet selv, det spennede er jo hvem som er fotografen :) Og jeg tipper 1973, evt et par år seinere men ikke mer!

I 1984 opererte de ikke som Loftleidir, da var alt blitt Icelandair med FI flightnumre.


Tusen takk for se speislet interessante bildene av Ten Romeo og linken, de er fra 1984!

Flotte de to 707´en også,
og bildet av HB-ISV er veldig spesielt med tanke på hvordan den står parkert. SR pleide å stå på motsatt side av det som ble pir B på den tiden, men her står den vel innerst der BU flyene pleide å stå? (seinere pir A)
og de som sto på den plassen hadde aldri den posisjonene som flyet står i her. Meget uvanlig bilde!!! (SR satte inn DC-9-51 i 1982).

Og den tyske Pembroke.. er nok også fra 1970-tallet, det kan man se på Busy Bee merkinngen på hangaren bak.
 
Last edited:
... og bildet av HB-ISV er veldig spesielt med tanke på hvordan den står parkert. SR pleide å stå på motsatt side av det som ble pir b på den tiden, og de som sto på den plassen hadde aldri den posisjonene som flyet står i her. Meget uvanlig bilde!!! (SR satte inn DC-9-51 i 1982).

Dette er jo ikke engang park 21 - den står jo midt imellom 10 og 21. Jeg vil tippe at de hadde en VIP inn eller ut og at det er årsaken til den uvanlige oppstillingen. Paxen rett ut fra transitthallen ('gate 10') eller ned trappa til passkontrollen - og VIP-komiteen foran. Dette må ha vært en høyerestående VIP, for vanligvis ble maskinen parkert nose-inn på 21 eller 20 hvis det var noe spesielt.
 
Back
Top