Noen bilder fra TIV

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Noen bilder fra Tivat i Montenegro.

Det ble ikke noe ordentlig spottings på meg, jeg gadd rett og slett ikke, da det er lite flybevegelser på denne flyplassen. Så da tar vi noen bilder tatt under turen istedet :) Vi begynner på SVG

Men jeg poster noen alikevel. Har lempet dem opp via Photobucket og latt Photobucket resize de automatisk under opplastning.

Noen bilder tidlig på morgenen på SVG

Dette flyet kom seg ikke avgårde på tiden akkurat. Det ble stående på Sola, og enden på leksa var at en MD-82 (9A-CDD) fra Dubrovnik Airlines tok av med pax-en ca klokken 18.00 og landet på TGD istedet for TIV på grunn av mørket.

IMG_8934_2.jpg
IMG_8961_2.jpg
IMG_8973_2.jpg
IMG_8977_2.jpg

Et par Winglets-bilder fra D-AHFY over Alpene et sted

IMG_9008_2.jpg
IMG_9030_2.jpg

Og et under innflygning til TIV

IMG_9095_2.jpg

Last edited:
Og noen fra TIV tatt 25. Jan.

Landingslys

IMG_9453_2.jpg

En Russer, ble ikke noe godt bilde av hele flyet pga traktorer, gjerde og annet diverse maskineri, så vi får nøye oss med snuten. Noen som vet hvilket navn det står på snuten? Jeg er dessverre ikke stødig i Russisk. :) Nå flyr den for Gromov Airline, før det S7 Siberian Airlines.

IMG_9473_2.jpg

Oversikt over departures, legg merke til at ca fly går 16.30, da blir det mørkt og ingen kan lande og ta av i mørket. :)

IMG_9481_2.jpg

Flyplassterminalen og tårnet

IMG_9496_2.jpg

IMG_9503_2.jpg

To F100 fra Montenegro Airlines. 4O-AOT med sin søster 4O-AOK.

IMG_9510_2.jpg

Rullebanen, legg merke til fravær av taksebanen

IMG_9511_2.jpg

Og farvel Montenegro

IMG_9526_2.jpg

Til sist, interiøret av D-AHFY fra TUIfly

IMG_9576_2.jpg

Last edited:
En Russer, ble ikke noe godt bilde av hele flyet pga traktorer, gjerde og annet diverse maskineri, så vi får nøye oss med snuten. Noen som vet hvilket navn det står på snuten? Jeg er dessverre ikke stødig i Russisk. :) Nå flyr den for Gromov Airline, før det S7 Siberian Airlines.

IMG_9473_2.jpg

Det står Moskovija.

Er dette tilfelle?

ja, det er tilfelle.

F-GMLI skulle ha hatt avgang 09.00, men det ble utsatt pga teknisk på en av motorene, tilslutt kom 9A-CDD fra Dubrovnik Airlines og tok med resten av gjengen, men pga mørket måtte de lande på TGD istedet. Så ja, det stemmer.....

Jupp, det er slik jeg har forstått det :)

Dette bildet kan gi en indikasjon

Attachments

• IMG_9481_2.jpg
    IMG_9481_2.jpg
    41.8 KB · Views: 330
Last edited:
Setene var ok nok, men det var av den nye typen og de hadde stappet inn 189 seter i denne maskinen, så det var en smule trangt. Heldigvis er jeg ikke den mest omfangsrike, så pitchen var ok nok.

I utgangspunktet ville ikke dette flyet vært mitt førstevalg, men som tilnærmet gratis charter på firmatur så var det mer enn ok.

Serveringen på vei ned bestod av brunsj (brød, diverse kjøttpålegg, ost salat og en youghurtformasj-lignende sak) og rødvin, hvitvin, brus eller øl eller hva en enn måtte ønske. På vei opp fikk vi servert middag, med hva en enn måte ønske av drikke og en stk varm kyllingfillet og ris, kake og ost.

----------

Kan og legge til et bildet av hele "Russeren", dette var vel ca det beste som var mulig, og dette er tatt fra bussen :drunk:

IMG_9460.jpg

Og dette medførte at jeg ble "forvist" av en hissig Montenegrer som jobbet på flyplassen ^_^

IMG_9485.jpg

Last edited:
I sommerhalvåret er det mye russisk charter som kommer ned dit. Jeg var der i juni, kan tenke meg at 80% av ankomstene var russere.. Innflygingen var ganske lav, i alle fall om man tar "veien" gjennom dalen, og ikke fra sjøen.

Flotte bilder, brakte frem gode minner:)

2 avganger til Beograd, 1 til Moskva og 2 til Stavanger! Imponerende! De 3 viktigste destinasjonene derfra kanskje???

Ellers morsomt å se bildet med trappa midt på den russeren. Ikke ofte man går inn i et fly på midten!

BF:cool2

Pene bilder Pål :)

2 avganger til Beograd, 1 til Moskva og 2 til Stavanger! Imponerende! De 3 viktigste destinasjonene derfra kanskje???
De 2 flightene til SVG er da de 2 som var chartret av arbeidsgiveren til trådstarter. Så TIV er nok ikke så populær destinasjon herfra...

Back