Noen bilder fra SVG i kveld.

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Jeg var ute på Sola i kveld for å teste linsa jeg fikk i bursdagspresang her forleden. En Sigma 70-300. Kameraet jeg bruker er Nikon D3000. Her er noen små glimt av hva jeg fikk fotografert innimellom regnbygene. Bildene er stort sett uredigert. Har rettet litt på noen av dem i iPhoto. Ellers er jeg fortsatt ganske fersk i gamet...

SAS på vei til CPH.

OY-KFI by nosalthe, on Flickr

Unicef-flyet til Norwegian

LN-KKW by nosalthe, on Flickr

LN-BRH

LN-BRH by nosalthe, on Flickr

Til slutt. Tårnet på Sola.

Sola TWR by nosalthe, on Flickr

Det var dett for denne gangen. Lufthansa var på vei med en CRJ700 og Arkia var også underveis med en 757-300. Men været og lysforholdene var ikke helt topp. Så vi får ha det til gode.

Flotte bilder :) Likte spesielt CRJ'en til SAS :)
Jeg var der ute selv (og noen andre), men vi stod på andre siden av flyplassen ;)
Fikk bilder i mørket av LH CRJ700 og Arkia B757-300W, men kan nesten ikke se hva jeg tok bilder av desverre...

Likte det første godt :) Tips til neste flickr-posting: bruk _z.jpg endingen, (640) eller _b.jpg endingen (800) - så blir bildene litt større og man får bedre feeling av hva som er på de. Jeg gikk litt i 500-fella når jeg begynte med flickr jeg og.

Vi vil ha mer! :)

Tusen takk for hyggelig feedback. Gir definitivt lyst til å dele mer.

Likte det første godt :) Tips til neste flickr-posting: bruk _z.jpg endingen, (640) eller _b.jpg endingen (800) - så blir bildene litt større og man får bedre feeling av hva som er på de. Jeg gikk litt i 500-fella når jeg begynte med flickr jeg og.

Vi vil ha mer! :)

Tenker du mer sånn som dette? For stort?

LN-KHC by nosalthe, on Flickr

Sånn ja! Ser ikke helt 100% skarpt ut, mulig det er bittelitt for lang lukkertid / "a bit off"-fokus? Men det kommer seg nok med bedre lysforhold :) Bakgrunnen er nydelig og et meget godt grunnlag for flybilder iallefall!

Sånn ja! Ser ikke helt 100% skarpt ut, mulig det er bittelitt for lang lukkertid / "a bit off"-fokus? Men det kommer seg nok med bedre lysforhold :) Bakgrunnen er nydelig og et meget godt grunnlag for flybilder iallefall!

Ja jeg ser at det er litt å jobbe med. Gleder meg til fortsettelsen!

Denne tråden har potensial til og bli bra, likte veldig godt det siste Norwegian bildet!
Jeg blir gjerne med å spotter hvis du vil!
Stå på!

Denne tråden har potensial til og bli bra, likte veldig godt det siste Norwegian bildet!
Jeg blir gjerne med å spotter hvis du vil!
Stå på!

Tusen takk. Kan ikke legge skjul på at jeg klør i fingrene etter å komme i gang. Satser på det blir noe fotomuligheter i Frankfurt, London Heathrow og/eller Stockholm Arlanda i løpet av helgen. Travel tur...

Bildene dine er bedre enn mine og jeg bruker samme 70-300 linse som deg men med Sony A290 kamera, god tur..

Bra det første bilde. Refleksjonen gjør ikke noe, det viser bare at det var bra vær. Skal bli artig å se hva du kommer med fra det store utlandet til helgen.

Bra det første bilde. Refleksjonen gjør ikke noe, det viser bare at det var bra vær. Skal bli artig å se hva du kommer med fra det store utlandet til helgen.

Tusen takk. Fotografering var egentlig ikke første-pri i helga. Men så fikk jeg ny kameralinse. Blir spennende å se hva jeg klarer å få frem.

Fant akkurat fram til spotterguiden på ARN på plane-spotter.com. Noen som kan si hvordan Jumbo-hotellet ligger i forhold til den? Er ikke merket av på kartet.

Noen som har tilsvarende liggende for Frankfurt? På London blir det bare terminalspotting fra Terminal 5.

Last edited:
Back