• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Noen bilder fra OSL idag

De er for airconditioninganlegget, tror jeg. De lukker seg naar det blir trykkforskjell. L-1011 har den samme luken.
 
Å nå....., det var ikke værre da nei (ang. de lukene). Ja, ja..., lærte noe nytt i dag også da.:up:
 
EWR-SIN

Dette er den idelle ruta ifølge Great Circle Mapper. Det varierer vel mye, avhenging av vær osv. ...
 

Attachments

  • EWR_SIN.gif
    EWR_SIN.gif
    9.1 KB · Views: 1
Hmmm.... kan ikke akkurat forstå at det skulle være den ideelle ruten, nesten rett over polen.
Tror nok den riktige ruten krummer ganske betydelig "nedover" , og da vil nok ruten krysse skandinavia.
 
Originally posted by BEF
Hmmm.... kan ikke akkurat forstå at det skulle være den ideelle ruten, nesten rett over polen.
Tror nok den riktige ruten krummer ganske betydelig "nedover" , og da vil nok ruten krysse skandinavia.

Rent navigasjons messig så er det nok rundt 600KM lengere vei EWR-OSL-SIN, enn EWR-SIN over Nordpolen. Husk det er nesten 115 lengdegrader i forskjell mellom SIN og EWR og jorda er "relativt" flat.

Men det kan jo være svært mange andre flyoperative/meteorologiske grunner til å cruise over hodene våre da ...


/G
YMO
 
Originally posted by Cedlind
Originally posted by LN-SEK
Denne Aeroflot-piloten hadde fått kamera i julegave :p
Ikke bare vi som tar bilder.
Russer med kamera.. skummelt.. aner jeg spionasje? :p

Kanskje har fotoplikten for russiske piloter i utlandet enda ikke opphørt :) Eller så er gammel vane vond å vende.
 
Glemmer ikke de gamle T154 og T134 som kom til FBU der navigatør-kuppelen forran i aller høyeste grad var i aktivt bruk, og det ikke bare til navigasjon. ;)
 
Back
Top