Nødlanding på Vigra

ENKB

ScanFlyer Gold
Nødlanding på Vigra

Ingen stor dramatikk og alt gikk bra.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=144406

Re: Nødlanding på Vigra

"Den ene av propellene på flyet var ikke i drift, og piloten valgte derfor å lande på Vigra."
Må de spikke en ny propell da???:o

- Etter det vi kjenner til var det den ene motoren som sluttet og virke. Dette er normalt ikke noe problem for propellfly, sieroperasjonsleder Einar Rostad ved Sunnnmøre politidistrikt til smp.no.

Virkelig en klok uttalelse. Hadde det vært dagligdags med slike nødlandinger ville vel neppe VG skrevet om saken, og hadde det vært vanlig ville neppe propellfly vært i lufta... :cool:

Kan du si meg hva som er galt med den utalelsen?? Kan ikke se annet enn at politiet kommer med en faktaopplysning her. Motoren stanser, og flyet lander. At motoren stanser er normalt ikke noe problem for propellfly. Dette er fakta, og det står ikke noe om at det er normalt at motorer på propellfly stanser. Som du anntyder. Kan du si meg hva som er galt med den uttalelsen? Eller har du så stort behov for å brife på forumet med at du har klart å ta VG og Sunnmørsposten for å skrive noe feil om luftfarten, at du ikke leser igjennom det du skriver, og dermed driter deg ut.

Originally posted by tpn

Kan du si meg hva som er galt med den utalelsen?? Kan ikke se annet enn at politiet kommer med en faktaopplysning her. Motoren stanser, og flyet lander. At motoren stanser er normalt ikke noe problem for propellfly. Dette er fakta, og det står ikke noe om at det er normalt at motorer på propellfly stanser. Som du anntyder. Kan du si meg hva som er galt med den uttalelsen? Eller har du så stort behov for å brife på forumet med at du har klart å ta VG og Sunnmørsposten for å skrive noe feil om luftfarten, at du ikke leser igjennom det du skriver, og dermed driter deg ut.

Nei.... Vet ikke om du har hørt om et språklig fenomen kalt ironi? At politiet i det heletatt fremhever at det er uvanlig at en propell stopper mens flyet er i lufta er i seg selv relativt overdrevent.

Ironi egner seg ofte dårlig i skriftlig debatt... skriv [ironi]"tekst"[/ironi] neste gang så skjønner vi det ;).

Hei!
Det var for øvrig LN-WIE som måtte lande på Vigra i dag. Jeg havnet der med LN-TUL (en stund ettrrpå) som ikke klarte å lande i Molde pga tette snøbyger. Forsøket på Kvernberget var heller ikke vellykket og oooops så var vi på Vigra. Hjem til OSL bar det med LN-BRI ca en time senere (Molde-turen ble kansellert da buss og ferge ble alternativet i uværet). Da vi forlot Vigra var det 3 stk BUSK B 737 + LN-WIE og Westair ATR-42F (ex Norhern Air Cargo).

Espen

Sunnmørsposten omtalte flyet som en Dash 7 tre ganger i dagens avis...

Originally posted by LN-REF

Sunnmørsposten omtalte flyet som en Dash 7 tre ganger i dagens avis...

Hey... Fly, Canada, to vinger, noen hjul, 2 eller fire moterer, what's the different :D

Egil

Back