Nødlanding på Rygge

Re: Nødlanding på Rygge

damen med stilletthelene har tydeligvis IKKE lest saftety-on-board brosjyren

Og er ikke poenget med ingen stilletter faren for å ødelegge sklien? Optimalt om den hadde sprukket.
 
Re: Nødlanding på Rygge

AHA! Men det Saxegaard ikke har fått med seg er at de ande passasjerene faktisk gjorde sitt for å minimere en eventuell brann ved å ta med seg all den brannfarlige spriten ut av kabinen. Dette viser at de tar ansvar! Veldig bra gjort!

Good one! :p "Brannfarlig materiale må taes med ut idet De forlater flyet. Vi takker for samarbeidet"
 
Re: Nødlanding på Rygge

Men synes det er bra av Nettavisen å få frem et slikt poeng, synes det er temmelig åndssvakt av Ola Dunk å skulle bekymre seg for fludiumene når man blir evakuert via sklier. Men godt å lese at ikke flyskrekken er så utbredt som man skulle kunne tro! ;)
 
Re: Nødlanding på Rygge

Og dette er din syke sans for humor? :angry:

Så lenge alt gikk bra, både med fly og mennesker, så ja..

må finne det positive i negative situasjoner, og hvis du tar utspillet mitt seriøst, og ikke ironisk så får det være opp til deg
 
Re: Nødlanding på Rygge

Norwegian har satt opp DY5951 med avgang til Barcelona kl. 23.30.
 
Re: Nødlanding på Rygge

Det blir, som vanlig. endel forvirrende , opplysninger ved en slik "førevar"landing og ikke nødlanding som media feilaktig alltid kaller det.Men det virker som om crewet har tatt dette meget alvorlig og beordret emeregency evacuation etter landing.Det jeg ikke forstår er at de ikke landet i Gøteborg eller feks Aalborg i stedet ,når situasjon virket så alvorlig. ????

Mange medier melder også at det var en passasjer som meldte om "brannen"i vingen. Det burde være en enkel sak for crewt å verifisere den opplysningen!
 
Re: Nødlanding på Rygge

Hvorfor evakuerer de over venstre vinge når de har fått brannindikasjoner i venstre vinge?
 
Re: Nødlanding på Rygge

AHA! Men det Saxegaard ikke har fått med seg er at de ande passasjerene faktisk gjorde sitt for å minimere en eventuell brann ved å ta med seg all den brannfarlige spriten ut av kabinen. Dette viser at de tar ansvar! Veldig bra gjort!

(for ordens skyld - det var et forsøk på ironi. Jeg trodde ikke man fikk ta med seg noe ut på skliene? Virker merkelig)

Uansett - godt det gikk bra (med unntak av den skadde ankelen). Virker på rapportene som evakueringen gikk bra og rask.
Aplaus til crewet som gjorde jobben sin! Det er DERFOR de er der - ikke for å se pene ut og servere kaffe!
Sikkert en grei måte å snike seg unna tollere på.
 
Re: Nødlanding på Rygge

Hvorfor evakuerer de over venstre vinge når de har fått brannindikasjoner i venstre vinge?


Skal de i det hele tatt evakuere på den siden hvor det er fare for brann ??? altså skliene foran og bak ? Eller er det bare når det er synlig brann. Mener å ha hørt noe om det en gang.
 
Re: Nødlanding på Rygge

de returnerte sikker til Rygge da de vel har en tekniker eller 2 der om jeg ikke husker helt feil...
 
Re: Nødlanding på Rygge

Man skal vel gjøre en visuell sjekk og tillate evakuering hvis det ikke er synlig brann eller røkutvikling.
 
Re: Nødlanding på Rygge

Au da, en ulykke kommer sjelden alene nei. DY har virkelig vært
passe uheldig nå, enda godt at det ikke var noe brann. Var visstnok
indikasjon på brann i en mindre "hjelpemotor" til flaps, som var årsaken.


De fikk i hvertfall testet skliene da:P hehe :P

Tja, testet og testet.. siden flere slides har vært utløst; blir det en regning
i hundretusen-kroners klassen. Man "tester" ikke disse for morro skyld nei..
 
Last edited:
Re: Nødlanding på Rygge

Norwegian har satt opp DY5951 med avgang til Barcelona kl. 23.30.


Med LN-NOF da eller? :) Kjørte forbi ved en tilfeldighet en time etter nødlandingen da jeg så at det var LN-NOF som stod med nødutgangene åpne. Men da var den taxet inn og skliene borte.
 
Re: Nødlanding på Rygge

Viss de har nye slides på Gardermoen feks. eller fått tak i nye ganske kjapt så er det vel ikke noe i veien for at NOF kan fly igjen ganske kjapt?
 
Re: Nødlanding på Rygge

Informasjon til de reisende
Avgang DY 2951 til Barcelona har fått nytt rutenummer: DY 5951. Ny avgangstid er satt til kl 23:30.

Rutenummer DY 2951 fra Barcelona er forventet å ankomme Moss lufthavn Rygge kl 07:15, lørdag 18.oktober.
 
Back
Top