Nikon lanserer DSLR med video-muligheter

Re: Nikon lanserer DSLR med video-muligheter..!

Siterer artikkelen:

En av de store ulempene for de som elsker gode fotoapparater, men hater å slepe rundt på mye utstyr har vært mangelen på videoopptak i speilreflekskamera. Helt til nå, når Nikon introduserer sitt D90-kamera med videoopptak i den splitter nye speilrefleksmodellen. Til nå har det vært praktisk talt umulig å foreta videoopptak med speilreflekskamera

Jeg kan se at det er gode argrumenter for å lage en combo, og for de fleste (?) vil kanskje dette være akkurat det de er på jakt etter, slippe å drasse på to "klumper", og istedet drasse på en.

Men på den annen side (uten å ha sett noe spesifikasjoner), mener jeg at et SLR er best egnet til SLR og et videokamera er best egnet til et videokamera. De er best på det de kan, men ikke som combo.

Det er min mening :)

uansett en meget verdig etterfølger til D80`n.. Og den videofunsksjonen, tja, kan jo være brukandes, men som regel er det jo sånn at nye innovasjoner trenger litt forfining, så noen modeller framover hos både canon og nikon ser jeg ikke bort ifra at i allefall modellene i mellomsjiktet kommer til å ha denne funsksjonen, og at den kommer til å fungere veldig bra. Eksempelet må jo være live view, det er en funsksjon jeg ikke bruker på d300`n min, et lite kompaktkamera overgår denne funsksjonen på dyre Dslr kameraer..

Uansett, en modell som trolig vil selge bra, D80 trengte en arvtager nå.

Med det gode utvalget av objektiver til Nikon vil videopptakene tatt med D90 være bedre enn med et vanlig videokamera.

Back