Niels Sundberg syter....

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Ikke så veldig meget nyt i dette, lader til
Sunair har fundet en lukrativ niche :rolleyes:

Hvilket selskap har ikke lyst til å knuse konkurrenter, særlig siden Sun samarbeider med kjempen BA? Intet nytt under solen...

"Sun-Air blev som eneste danske flyselskab ikke bedt om at flyve for SAS pga. problemerne med Q400-flyene,” siger Sun-Airs ejer.

Kan det ha noe med det triste faktum å gjøre at Sun-Air flyr for BA som er en del av den konkurrerende alliansen oneworld mens de andre selskapene enten er med i Star-folden eller er uavhengige? Snakk om gangsyn :drunk:

Har aldri skjønt hvorfor BA bryr seg med ett knøttlite dansk Franchise firma. Spesielt når de ikke engang feeder CPH for å tilføre pax til BA's CPH-LHR rute.

Er det noen som har historien om hvorfor selskapet er ett BA franchise? Er ikke dette også eneste BA franchise i Europa? De har også Comair, men det er jo i Sør-Arika.

Samme lurer egentlig jeg på. Litt spesielt at et så lite selskap flyr rundt med logoen til giganten BA mellom mindre danske byer og diverse steder i Europa uten noen form for tilknytning til BA egentlig. Feeder de til BA noen steder? Er det f eks noen som feedes inn til BA's OSL-LHR??

Er det noen som har historien om hvorfor selskapet er ett BA franchise? Er ikke dette også eneste BA franchise i Europa? De har også Comair, men det er jo i Sør-Arika.

BA hadde franchise avtale med BMed og GB Airways, men de er nå solgt til henholdsvis BMI og Easyjet. Comair brukes i det minste til å feede BA sin JNB rute, itillegg til innenriks i SA, men SunAir som BA franchise skjønner heller ikke jeg helt logikken bak.

Loganair, kan jeg skjønne mer, for de tar seg av perifere ruter i Skottland, som fremdeles hører inn under UK. Men Sun Air skjønner jeg ikke at BA kan ha så stor nytte av.

Loganair ble nylig solgt til FlyBE så heller ikke de er med i BA folden lenger.

Du har vel ikke helt fått den perfekt Someone, Loganair er fremdeles et eget selskap. Loganair går over fra å være BA franchise til flybe franchise fra oktober 2008 (vintersesongen 2008/2009). De siste årene har de mistet en del flyging av statsstøttede ruter mellom småøyene helt i nordre deler av Skottland (flyginger med BN Islander bl.a.), men binder f.eks. Shetland fremdeles fastlandet.

Her er en litt fra pressemeldingen deres fra tidligere i uken:
Loganair, Scotland’s airline, today (January 14) announced it will become the first Flybe franchise partner, in a move that will deliver more UK and European flight connections to Scots air passengers.

The deal, which comes into force in October, creates a unique and exciting new franchise arrangement between two of Scotland’s best known airlines and offers passengers of both companies an expanded route network and greater connections.

Hele pressemeldingen: http://www.loganair.co.uk/pdfs/flybe_announcement.pdf

Back