Replying to Topic 'NHO-Nordlands Nyskapningspris 2006'
Originally posted by storg
Spm. til Farmer gidder du å skryte litt her? Noen av oss kjenner jo bare wias sånn overfladisk. Hva er dere stolte av, hva skiller dere fra andre osv?
I tillegg til de fine kommentarer og de 9 punkter som allerede er listet opp av andre her, så er det vel WIAS sitt konsept som gjør oss unike og effektive.
Siden oppstart har vi hatt en ekstrem helhetsfokus som gjorde det mulig til å omsette for over 500 mrd kr i 2005 med bare 6 personer.
Vi drifter og utvikler wideroe.no. I tillegg til dette har vi hånd om alt av fulfilment( billettering) brukersupport ( som brukes daglig i vår streben etter å gjøre prosessen beder), ombestillinger, refusjon, ruteendringer som betinger endringsmelding til kunde, kundeklager vedr. web produktet osv.
Vi bygger bookingprosessen på løsninger som Amadeus leverer i dag, og har vært utviklingspartner med Amadeus siden 2000, noe som gjør at vi ofte er først ute med nye versjoner, hvor vi har stor påvirkning på nye løsninger og funksjoner.
Det at vi har en slik "fullfokus" gjør at vi i dag kan klare et meget stort volum, ved at vi istedet for å bemanne opp har hat fokus på automatisering av trivielle prosesser som billettering, refusjon, ruteendring etc. Mange andre aktører er fortsatt langt bak oss der ved at de bruker tildels store personellressurser på en eller flere av disse prosessene.
Vi har en stor fokus på konversjonsraten, som måler på hvor mange av brukerne som gjør et kjøp, og der er vi i dag blant de aller fremste i bransjen.
Som dere ser styrer vi kundedialogen mot elektroniske løsninger, hvor Chat, epost og telefon er muligheter i nevnt rekkefølge. Chat svarer vi i snitt innen 15 sekunder, mail i gjennomsnitt innen 10 minutter og telefon innen 20 sekunder i snitt. Målsetningen er å minimere behovet for kundene å kontakte oss, men om de likevel har det behovet så er vi der med kompetent personell.
Nå gjenstår det bare å doble omsetningen i år;-)