NHO-Nordlands Nyskapningspris 2006

Replying to Topic 'NHO-Nordlands Nyskapningspris 2006'

Gratla Odd og dine - synes du også var innovativ og stilte uten slips :up:

3887977675_797233g.jpg

Gratulerer så mye Odd og dere andre på Widerøe Internett!

Jeg har booket to strekninger med dere tidligere i dag....(via scanair.no).

JanY

Gratulerer...burde fått prisen av hele NHO!!! Søndag reiser jeg på tur booket av gjengen til farmer - både e-ticket og papirbillet...

GRATULERER, ODD - selv om jeg (med rutete slips i dag) mener at du burde ha stilt i slips du også (that will be the day!)

Originally posted by CK

GRATULERER, ODD - selv om jeg (med rutete slips i dag) mener at du burde ha stilt i slips du også (that will be the day!)
Slips hindrer blodtilførsel til hjernen,og da forsvinner mye av det gale og kreative ...:D
Men kanskje jeg burde bruke det av og til for å begrense meg litt.. :p

Gratulerer! Det er imponerende hva WIAS har fått til. :nor Stemmer det at bedriften ble startet på bakrommet på flyplassen på Kjærstad?

Forøvrig er Farmer i godt selskap: Marsutgaven av Scanorama har en artikkel om Bob Geldof, som på et av bildene stiller i dress og uten slips....

Odd: Når får dere lov til å utstede e-ticket på KLM/AF og BA m.fl.?

Gratulerer så mye Farmer og de andre i WIAS. En meget fortjent utmerkelse.

En ting som jeg virkelig setter pris på med WIAS er muligheten til support om det oppstår problemer under en bestilling. Har brukt chat tjenesten og telefon noen ganger og problemene har blitt løst på et øyeblikk.

Spm. til Farmer gidder du å skryte litt her? Noen av oss kjenner jo bare wias sånn overfladisk. Hva er dere stolte av, hva skiller dere fra andre osv?

Farmer'en vil sikkert komme med sine ting, men jeg kan gjerne også skryte litt basert på mine erfaringer:

1. Tekniske løsninger som tilsynelatende virker godt
2. Gode priser (såvidt jeg skjønner så er dette bl.a. fordi wias kombinerer ulike boookingklasser på reiser som innebærer flere enn et leg)
3. Suveren kundeservice (det er ikke mange andre reisebyrå eller kundesenter som svarer så kjapt på telefonen)
4. Chat-løsningen som er veldig kjekk om man har små spørsmål som man ikke føler for å ringe inn

jy
(jeg bruker stort sett wias når jeg booker mine reiser - men har dessverre måtte sett meg nødt til å booke direkte hos KLM og hos BA for et par av mine neste reiser for å få e-ticket)

Føyer på et par punkter til TOS sin liste.

5. Det er mulig å booke UM'er hos wwww.wideroe.no. Det er ikke mulig hos SAS. Greit å kunne gjøre det så en slipper servicehonoraret.

6. Booke hund eller andre dyr er heller ikke noe problem å gjøre hos dem ved å skrive en merknad til bestillingen. Har selv ikke prøvd det, men jeg har en kollega som har gjort det noen ganger og det fungerer utmerket.

7. Mulighet for step by step bestillinger. Her er det riktignok andre som har kommet etter, men Widerøe var tidlig ute med denne type tjenester. SAS har f. eks ikke klart å komme med en slik tjeneste ennå.

chat finnes også på www.sas.se

det som ligger i bunn av www.wf.no er vel amadeus sine løsninger? er det noe av dialogen på wf.no som de har laget selv? eller er det meste ferdig løsninger de har kjøpt ?

men også Farmer'n har vist seg i slips tidligere - her fra GEN i 1991 - både med slips og hår!!!
farmer-GEN-1991.jpg

Originally posted by CK

men også Farmer'n har vist seg i slips tidligere - her fra GEN i 1991 - både med slips og hår!!!

Kan man säga att "That's Odd!" :lol

Fortsätter med listan

8. Som utlandsbosatt kommer biljetterna alltid i expressfart om det är pappersversion

9. 24 timmars support gör att man alltid känner sig trygg på resan (ref Kina förra året)

Originally posted by CK

Er det en Thai maskin på bildet?

Originally posted by Someone

Originally posted by CK

Er det en Thai maskin på bildet?

Ja, det er en TG maskin. Og Dæven CK, er det Marit som har gravet i fotoalbumet ?
Jeg jobbet i en yngre, tynnere og mer hårete versjon for TG i Stockholm, og dette bildet er tatt på sommeren 1991 da vi var på GEN for å få avgårde en Rerouted TG 747-400 som var nedenom der for å hente nesten 350 norske speidere som skulle på Jamboree i Korea om jeg ikke husker helt feil.
Artig så se det der igjen. Hadde nesten glemt den epoken,og dette var vel et oppdrag a la det LN-MOW holder på med nesten hver dag for tiden.

hehe "søstra" til EB har gravd i fotobunken, ja.... for de som lurer, er det en 747-200 med navnet "Chainarai" (ikke en 747-400, Odd) som Odd passer på!

Originally posted by storg

Spm. til Farmer gidder du å skryte litt her? Noen av oss kjenner jo bare wias sånn overfladisk. Hva er dere stolte av, hva skiller dere fra andre osv?

I tillegg til de fine kommentarer og de 9 punkter som allerede er listet opp av andre her, så er det vel WIAS sitt konsept som gjør oss unike og effektive.

Siden oppstart har vi hatt en ekstrem helhetsfokus som gjorde det mulig til å omsette for over 500 mrd kr i 2005 med bare 6 personer.
Vi drifter og utvikler wideroe.no. I tillegg til dette har vi hånd om alt av fulfilment( billettering) brukersupport ( som brukes daglig i vår streben etter å gjøre prosessen beder), ombestillinger, refusjon, ruteendringer som betinger endringsmelding til kunde, kundeklager vedr. web produktet osv.
Vi bygger bookingprosessen på løsninger som Amadeus leverer i dag, og har vært utviklingspartner med Amadeus siden 2000, noe som gjør at vi ofte er først ute med nye versjoner, hvor vi har stor påvirkning på nye løsninger og funksjoner.

Det at vi har en slik "fullfokus" gjør at vi i dag kan klare et meget stort volum, ved at vi istedet for å bemanne opp har hat fokus på automatisering av trivielle prosesser som billettering, refusjon, ruteendring etc. Mange andre aktører er fortsatt langt bak oss der ved at de bruker tildels store personellressurser på en eller flere av disse prosessene.

Vi har en stor fokus på konversjonsraten, som måler på hvor mange av brukerne som gjør et kjøp, og der er vi i dag blant de aller fremste i bransjen.
Som dere ser styrer vi kundedialogen mot elektroniske løsninger, hvor Chat, epost og telefon er muligheter i nevnt rekkefølge. Chat svarer vi i snitt innen 15 sekunder, mail i gjennomsnitt innen 10 minutter og telefon innen 20 sekunder i snitt. Målsetningen er å minimere behovet for kundene å kontakte oss, men om de likevel har det behovet så er vi der med kompetent personell.
Nå gjenstår det bare å doble omsetningen i år;-)

Naar jeg starter flyselskap, skal dere faa drive booking'en min ... :devot: :devot: :devot:

Ellers ar det morro aa se bildet fra gamle dager ... det fikk meg til aa grave i arkivet, og der fant jeg et gammelt foto fra omtrent samme tidsperiode .... det er tatt i fremre galley i en SR MD80.

Attachments

• sr.jpg
    sr.jpg
    34.7 KB · Views: 2
Back