NextJet på vei mot stupet?

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
NextJet på vei mot stupet?

En kollega av meg har booket en billett Trondheim - Stockholm med NextJet gjennom vår Berg-Hansen reiseportal neste uke.
Hun ble oppringt fra reisebyrået fordi de ville opplyse om at den økonomiske tilstanden til NextJet er usikker og at de kanskje ikke vil overleve.
Dette var nytt for meg. Kun løse rykter, eller kan det være belegg i påstanden?
 
Re: NextJet på vei mot stupet?

En kollega av meg har booket en billett Trondheim - Stockholm med NextJet gjennom vår Berg-Hansen reiseportal neste uke.
Hun ble oppringt fra reisebyrået fordi de ville opplyse om at den økonomiske tilstanden til NextJet er usikker og at de kanskje ikke vil overleve.
Dette var nytt for meg. Kun løse rykter, eller kan det være belegg i påstanden?

Berg Hansen må iallefall være svært sikker i sin sak før de foretar slike oppringninger. Veldig skummelt hvis slike rykter får fotfeste. Fikk din kollega presentert et alternativt reiseforslag?
 
Re: NextJet på vei mot stupet?

Jeg også syntes det var en merkelig beskjed å gi - vet ikke om hun ble framlagt noe alternativ, men så vidt jeg forsto beholdt hun heldigvis bookingen.
Som du sier så er det skummelt om bransjen kommer med slike opplysninger dersom det ikke er hold.
Vi får håpe det ikke stemmer!
 
Re: NextJet på vei mot stupet?

NextJet burde faktisk undersøke med Berg Hansen hva dette er for noe. Et flyselskap er ikke tjent med at reisebyråene driver en slik praksis. En skulle nesten tro at agendaen var en annen fra byråets side.
 
Re: NextJet på vei mot stupet?

NextJet burde faktisk undersøke med Berg Hansen hva dette er for noe. Et flyselskap er ikke tjent med at reisebyråene driver en slik praksis. En skulle nesten tro at agendaen var en annen fra byråets side.

Berg Hansen foretar kontinuerlige vurderinger av selskapenes økonomiske tilstand, og de kommer med advarsel dersom enkelte selskaper har så dårlig økonomi at det er overhengende fare for at de går konkurs. Som bedriftskunde setter jeg veldig stor pris på at de tar seg bryet, da man ikke kan forvente seg at kundene skal sette seg inn i det.

Annen agenda? Den er ganske spekulativ den du kommer med der, for du synes kanskje det er helt utenkelig at et firma kan drive en tjeneste som handler om kundenes beste uten at de skal ha en skjult agenda? :rolleyes:
Agendaen handler faktisk om at de gjør det de kan for at kunden skal komme seg dit de skal. Siste gangene det kom advarsler derfra var med Alitalia og Olympic, og begge de to var i overhengende fare for å bli grounded. Med andre ord kommer ikke disse advarslene på noen måte i tide og utide. Har man her kommet til den konklusjonen vedrørende NextJet, så har jeg som kunde av Berg Hansen all grunn til å ta dem alvorlig.
 
Re: NextJet på vei mot stupet?

Jeg håper nå de holder seg i luften frem til April, da jeg skal en tur til Stockholm, og kunne ha lyst på både et nytt flysellskap, flytype og flyplass. Dessuten gir de et vedlig bra supplement til SAS når man skal fra Trondheim til Stockholm.
 
Re: NextJet på vei mot stupet?

Nextjet er lenger ikke svartelistet i våre systemer. Vi friskmeldte flyselskapet 7. september i fjor. Dessverre har det skjedd en feil i våre systemer, slik at flyselskapet ikke ble tatt ut av denne listen og varslingen gikk derfor til kunden. Dette er sterkt beklagelig. Vi overvåker alle flyselskaper, hoteller og leiebilselskaper gjennom blant annet internasjonale overvåkningssystemer. Dette gjør vi for å sikre at våre kunder ikke taper penger. Vår eneste motivasjon for dette er å ivareta forbrukerne. Vi ser svært alvorlig på feilen vi har gjort og synes dette er pinlig. Vi beklager dette på det sterkeste overfor Nextjet.

Mvh Per Arne Villadsen
Administrerende direktør, Berg-Hansen Reisebureau AS
 
Re: NextJet på vei mot stupet?

Nextjet er lenger ikke svartelistet i våre systemer. Vi friskmeldte flyselskapet 7. september i fjor. Dessverre har det skjedd en feil i våre systemer, slik at flyselskapet ikke ble tatt ut av denne listen og varslingen gikk derfor til kunden. Dette er sterkt beklagelig. Vi overvåker alle flyselskaper, hoteller og leiebilselskaper gjennom blant annet internasjonale overvåkningssystemer. Dette gjør vi for å sikre at våre kunder ikke taper penger. Vår eneste motivasjon for dette er å ivareta forbrukerne. Vi ser svært alvorlig på feilen vi har gjort og synes dette er pinlig. Vi beklager dette på det sterkeste overfor Nextjet.

Mvh Per Arne Villadsen
Administrerende direktør, Berg-Hansen Reisebureau AS

Dette må vel være forumets kjappeste og ryddigste oppklaring noen sinne. Hatten av for klar tale.

-A
 
Re: NextJet på vei mot stupet?

Nextjet er lenger ikke svartelistet i våre systemer. Vi friskmeldte flyselskapet 7. september i fjor. Dessverre har det skjedd en feil i våre systemer, slik at flyselskapet ikke ble tatt ut av denne listen og varslingen gikk derfor til kunden. Dette er sterkt beklagelig. Vi overvåker alle flyselskaper, hoteller og leiebilselskaper gjennom blant annet internasjonale overvåkningssystemer. Dette gjør vi for å sikre at våre kunder ikke taper penger. Vår eneste motivasjon for dette er å ivareta forbrukerne. Vi ser svært alvorlig på feilen vi har gjort og synes dette er pinlig. Vi beklager dette på det sterkeste overfor Nextjet.

Mvh Per Arne Villadsen
Administrerende direktør, Berg-Hansen Reisebureau AS

Enig med PH-NDR der......Dette var svært ryddig av dere Villadsen! En svært god måte å oppklare dette på.

:devot:

Og velkommen så mye til vårt eminente forum !
 
Re: NextJet på vei mot stupet?

Og ikke minst, man er villig til å innrømme at feil forekommer! Som en av kundene deres gir jeg :up: for det innlegget!
 
Re: NextJet på vei mot stupet?

Det var ikke værst - flott at dere følger med, og veldig ryddig å gi en ordentlig og konsis tilbakemelding!
 
Re: NextJet på vei mot stupet?

Meget bra av Berg Hansen dette :) Så får vi håpe at slike feil ikke oppstår i fremtiden sånn at flyselskap ikke rammes unødvendig.
 
Re: NextJet på vei mot stupet?

Voksen måte å innrømme feil på. Jeg gir også tommelen opp for reisebyrået som her står frem og beklager feilen, det gir i mine øyne ett seriøst inntrykk.
 
Back
Top