• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Next Level Austrian - Austrian med premium economy og noen flere fly

Someone

Moderator
Medlem
Austrian har vedtatt og innføre premium economy på sin longhaulflåte, itillegg vil de anskaffe en 6. 777-200ER på 8 års leasing.
Internett vil også bli tilbudt fremover, samt de skal også lease 2 A320 fra Lufthansa


http://www.austrianairlines.ag/Press/PressReleases/Press/2016/09/069.aspx?sc_lang=en
• Supervisory Board approves an additional Boeing 777 and two Airbus A320
• CEO Kratky: “The investment climate in Austria is a good basis for our strategy“
• Long-haul aircraft to be equipped with “Premium Eco“ as of 2018
• CCO Otto: “Austrian will play a greater role for product developments in the future”

Itillegg snakker de også om og anskaffe nye langdistansemaskiner, da dagen flåte jo begynner dra godt på årene. Sammen med Brussels er de vel blant de europeiske selskapene med høyest snittalder på longhaulflåten
 
Selv om den nye gamle 777 maskinen nå er på vei inn i flåten i disse dager har Lufthansa sjefen nok en gang vært ute å sagt at Austrian før ikke nye og mer moderne langdistansefly før de begynner tjene mer penger
 
Lufthansa subsidiary Austrian Airlines does not have strong enough finances to renew its long-haul fleet in the near future, Lufthansa chairman & CEO Carsten Spohr told ATW.
“Ten percent of our [Lufthansa Group] aircraft is based in Austria, but only 4% of the group’s profit is generated there.
The refinancing for a new intercontinental fleet for Austrian is unaffordable right now,” Spohr said.

via https://twitter.com/ATWOnline

https://www.youtube.com/watch?v=IX2u2ZY7MXc
 
Back
Top