RoutesToulouse2010
Banned
US Airways PHL-OSL-PHL
Fredag 14. mai, gjenåpner US Airways sin sommer rute til Oslo. Selskapet er godt fornøyd med mottakelsen av ruten og utvider i år tilbudet med flere uker.
«Vi er svært tilfredse med bookingen i år» sier Brian Council, Senior Manager International Route Planning i US Airways under dagens rute konferanse i Toulouse. «Spesielt er vi glade for å konstatere at yielden har gått betydelig opp i forhold til samme periode i 2009» fortsetter B.Council.
«Dessverre måtte vi gi oss på Arlanda i 2010 da ruten ikke var i nærheten av å svare til forventningen etter to års drift. Flyene var fulle i de tre sommermånedene, men prisene vi måtte sette for å fylle flyet var langt under hva vi kunne akseptere. Derfor er det gledelig at ruten til Osl har en betalingsvilje som gjør at vi har kommet for å bli»
Av alle 757-200 operasjoner over atlanteren fra Skandinavia, har US allerede opparbeidet seg den høyeste bookingen i forhold til både Delta og Continental. Både for juni, juli, august og september har selskapet betydelig høyere booking enn konkurrerende selskapene til USA.
«Vi har kun 12 first/business seter fra Osl, men her er bookingen i gjennomsnitt enda høyere enn i economy. Allerede i vinter hadde vi solgt over 40% av alle setene i alle klasser»
Selskapet har planer om å gjøre flere somme ruter til Europa om til helårlig service men, poengterer at dette ikke vil bli gjort for vinteren 2010/2011. Spesielt ruten til Oslo har en stor andel amerikanere ombord som i følge B.Council ligger på hele 64% av total trafikk.
«En forutsetning for at vi skal kunne tilby en helårsrute med US til Oslo er at vi får fart i det amerikanske markedet , siden disse står for den største delen av trafikken på ruten. Dette markeden svarer bedre til andre destinasjoner om vinteren. Flyet som benyttes til Oslo går på karibiske destinasjoner om vinteren med meget tilfredsstillende yield og vi har derfor ingen mulighet til å flytte denne kapasiteten til Europa. Dette gjelder ikke bare for Oslo men, også for de andre sommer destinasjonene som betjenes av våre 757-200 maskiner.
Selskapet frykter heller ikke at en etablering av AA eller Delta fra Osl vil påvirke ruten til neste år. «Vi flyr til Oslo uansett om det kommer til nye selskaper for sommeren 2011».
Vi følger spendt med på utviklingen mellom Continental og United, slik at markedsituasjonen fort kan forandre seg mellom USA og Europa.
Fredag 14. mai, gjenåpner US Airways sin sommer rute til Oslo. Selskapet er godt fornøyd med mottakelsen av ruten og utvider i år tilbudet med flere uker.
«Vi er svært tilfredse med bookingen i år» sier Brian Council, Senior Manager International Route Planning i US Airways under dagens rute konferanse i Toulouse. «Spesielt er vi glade for å konstatere at yielden har gått betydelig opp i forhold til samme periode i 2009» fortsetter B.Council.
«Dessverre måtte vi gi oss på Arlanda i 2010 da ruten ikke var i nærheten av å svare til forventningen etter to års drift. Flyene var fulle i de tre sommermånedene, men prisene vi måtte sette for å fylle flyet var langt under hva vi kunne akseptere. Derfor er det gledelig at ruten til Osl har en betalingsvilje som gjør at vi har kommet for å bli»
Av alle 757-200 operasjoner over atlanteren fra Skandinavia, har US allerede opparbeidet seg den høyeste bookingen i forhold til både Delta og Continental. Både for juni, juli, august og september har selskapet betydelig høyere booking enn konkurrerende selskapene til USA.
«Vi har kun 12 first/business seter fra Osl, men her er bookingen i gjennomsnitt enda høyere enn i economy. Allerede i vinter hadde vi solgt over 40% av alle setene i alle klasser»
Selskapet har planer om å gjøre flere somme ruter til Europa om til helårlig service men, poengterer at dette ikke vil bli gjort for vinteren 2010/2011. Spesielt ruten til Oslo har en stor andel amerikanere ombord som i følge B.Council ligger på hele 64% av total trafikk.
«En forutsetning for at vi skal kunne tilby en helårsrute med US til Oslo er at vi får fart i det amerikanske markedet , siden disse står for den største delen av trafikken på ruten. Dette markeden svarer bedre til andre destinasjoner om vinteren. Flyet som benyttes til Oslo går på karibiske destinasjoner om vinteren med meget tilfredsstillende yield og vi har derfor ingen mulighet til å flytte denne kapasiteten til Europa. Dette gjelder ikke bare for Oslo men, også for de andre sommer destinasjonene som betjenes av våre 757-200 maskiner.
Selskapet frykter heller ikke at en etablering av AA eller Delta fra Osl vil påvirke ruten til neste år. «Vi flyr til Oslo uansett om det kommer til nye selskaper for sommeren 2011».
Vi følger spendt med på utviklingen mellom Continental og United, slik at markedsituasjonen fort kan forandre seg mellom USA og Europa.
Last edited: