WF-380
ScanFlyer Gold
Etter Florida-turen i februar hadde jeg ikke tenkt å reise på noen langturer mer dette året, men så ville min datter på 21 år så gjerne tilbake til samme sted der vi har tilbragt flere ferieturer da hun var yngre. Sist gang i 2019 da vi kombinerte Pittsburgh og Florida. Det ville jeg også svært gjerne ettersom hun sannsynligvis flytter hjemmefra denne høsten for å begynne på studier og jeg kommer til å se mye mindre til henne.
Problemet nå var den hersens kronekursen som gjør alle utenlandsturer unntatt kanskje til Sverige og Tyrkia ekstremt kostbare. Så dermed var det klart at reisen over Atlanteren måtte skje i økonomiklasse. Og for å gjøre den lidelsen så kort som mulig, peilet jeg meg inn på gode gamle SK907 direkte fra Gardermoen til New York. Der hadde ikke min datter vært før, så hvorfor ikke legge inn et par overnattinger der, tenkte jeg. Så da ble det sånn, og jeg bestilte også tur retur New York - Orlando med JetBlue selv om Spirit var det billigste alternativet, men de er jeg ikke tøff nok til å reise med.
Sist gang jeg bestilte langtur med SAS hadde jeg trøbbel med websidene deres og endte opp med å bestille over telefonen. Det er kanskje godt at noen ting ikke endrer seg så mye, for websidene ville nå ikke fullføre bestillingen og låste seg på et steg uti prosessen. På SAS-appen fikk jeg oppgitt helt andre og dyrere priser enn på websidene. Til slutt prøvde jeg Safari på telefonen uten å logge inn, og der gikk endelig bestillingen gjennom. Nå har vel SAS godt belegg på flyene for tiden, men det kan ikke være gunstig at det skal være en kamp for å få bestilt billetter.
Reiseruta.
Lillestrøm
Siden det hadde vært en del togtrøbbel den siste tiden tok jeg ikke sjansen på å reise direkte hjemmefra samme dag, så det ble booket en natt på Scandic Lillestrøm med noen poeng som ellers ville gått ut på dato ganske snart.
Rommet hos Scandic Lillestrøm.
Utsikten fra rommet over Lillestrøm og her ser man den korte avstanden til jernbanestasjonen. Like greit å overnatte her og ta toget som å ta buss til terminalen fra et Gardermoen-hotell.
Problemet nå var den hersens kronekursen som gjør alle utenlandsturer unntatt kanskje til Sverige og Tyrkia ekstremt kostbare. Så dermed var det klart at reisen over Atlanteren måtte skje i økonomiklasse. Og for å gjøre den lidelsen så kort som mulig, peilet jeg meg inn på gode gamle SK907 direkte fra Gardermoen til New York. Der hadde ikke min datter vært før, så hvorfor ikke legge inn et par overnattinger der, tenkte jeg. Så da ble det sånn, og jeg bestilte også tur retur New York - Orlando med JetBlue selv om Spirit var det billigste alternativet, men de er jeg ikke tøff nok til å reise med.
Sist gang jeg bestilte langtur med SAS hadde jeg trøbbel med websidene deres og endte opp med å bestille over telefonen. Det er kanskje godt at noen ting ikke endrer seg så mye, for websidene ville nå ikke fullføre bestillingen og låste seg på et steg uti prosessen. På SAS-appen fikk jeg oppgitt helt andre og dyrere priser enn på websidene. Til slutt prøvde jeg Safari på telefonen uten å logge inn, og der gikk endelig bestillingen gjennom. Nå har vel SAS godt belegg på flyene for tiden, men det kan ikke være gunstig at det skal være en kamp for å få bestilt billetter.

Reiseruta.
Lillestrøm
Siden det hadde vært en del togtrøbbel den siste tiden tok jeg ikke sjansen på å reise direkte hjemmefra samme dag, så det ble booket en natt på Scandic Lillestrøm med noen poeng som ellers ville gått ut på dato ganske snart.

Rommet hos Scandic Lillestrøm.

Utsikten fra rommet over Lillestrøm og her ser man den korte avstanden til jernbanestasjonen. Like greit å overnatte her og ta toget som å ta buss til terminalen fra et Gardermoen-hotell.