Nettverksselskapet SAS?

'Scheduled maintenence' betyr at flyet har en planlagt sjekk. Det behøver ikke å bety at maskinen har vært satt opp på ruta hele tiden....

Det kan også hende at det ikke finnes alternativer. SAS har tross alt en liten og høyt utnyttet longhaulflåte.

SAS har jo "venner" blant andre flyselskaper så det burde vel ikke være noe problem for dem å håndtere en slik situasjon...;) Spesielt siden dette var et kjent problem for SAS på et tidspunkt hvor det skulle være flust av alternativer ut fra Europa og i retning IAD (dette er jo standardsvaret ellers - ingen alternativer siden det er så sent...)

Last edited:
Hva som har skjedd i forhold til ombookinger etc i dag skal ikke jeg si noe om for jeg vet ikke. Men selv ved scheduled maintanance så oppstår det problemer fra tid til annen, noe som har skjedd denne gangen.
Man oppdager feil som i utgangspunktet ikke var meldt inn eller blir funnet. Det er planlagt tid for uforutsette ting, men innimellom er det ting som tar tid. Som nå med
-KBM.
Men som sagt, dette er noe som dessverre skjer fra tid til annen og ikke en forklaring dersom pax ikke føler seg ivaretatt.

Haha, fantastisk. Dama sier grunnen for delay er "scheduled maintenance". Hvorfor i herrens navn flyttet de ikke bare avgangstiden for lenge siden da? F.eks. før jeg bestilte, i juli? Da kunne jeg sovet 4 timer lengre! Driftsplanlegging 101 :(

A Check, re wiki så ligger den på mellom 20-50 timer, så om den kom inn om morgenen 07 og planlagt ut 1225 den 09 så har de 50+, så her har de nok fått en ekstra utfordring.
For orden skyld, du tapte 2:45 ved å bli "fanget" på SK925, jfr at en klarer connection i EWR på 1 time..

A Check, re wiki så ligger den på mellom 20-50 timer, så om den kom inn om morgenen 07 og planlagt ut 1225 den 09 så har de 50+, så her har de nok fått en ekstra utfordring.
For orden skyld, du tapte 2:45 ved å bli "fanget" på SK925, jfr at en klarer connection i EWR på 1 time..

For orden skyld v2, hadde de satt meg på Lufthansa via FRA hadde jeg kun tapt 20-50 min avhengig om jeg ble satt på United vs. Lufthansa...

Ser forøvrig nå at jeg har rett på 600 euro kompensasjon - sweet :)

TK kunne vel vært behjelpelig med å få strandede dansker tilbake, med en mellomlanding i Konstantinopel...

Her er litt mer om Tyrkiaepisoden: http://www.standby.dk/sas-alt-gik-galt/

Jeg ser det klages på informasjonen også her. De siste kommer visstnok hjem i dag, onsdag, og hendelsen fant sted på lørdag. Er det lagt ut noe bilde fra SAS på Instagram om vennene deres i denne forbindelse, mon tro...?

Last edited:
Er det lagt ut noe bilde fra SAS på Instagram om vennene deres i denne forbindelse, mon tro...?

Jeg er ikke av de som må forsvare SAS i alt de gjør. Men hvorfor legge seg på samme nivå?

Uansett, ikke imponerende håndtert av SAS dette.

Jeg er ikke av de som må forsvare SAS i alt de gjør. Men hvorfor legge seg på samme nivå?

Det er selvsagt et stikk til SAS (og alle de som syntes SAS sin kommunikasjon i så måte var fortreffelig og beskrivende) for sin kjepphøye holdning når andre er ute å kjører.

I forhold til dette med samme nivå: Det er noe ganske annet når et selskap gjør dette i en av sine egne offisielle kanaler enn når jeg påpeker dette her på forumet. Det hadde vært noe annet om f.eks. en konkurrent til SAS hadde tvitret om dette. Da kunne man snakket om å legge seg på samme nivå.

Her er litt mer om Tyrkiaepisoden: http://www.standby.dk/sas-alt-gik-galt/

Jeg ser det klages på informasjonen også her. De siste kommer visstnok hjem i dag, onsdag, og hendelsen fant sted på lørdag. Er det lagt ut noe bilde fra SAS på Instagram om vennene deres i denne forbindelse, mon tro...?

Å jada :colgate: Postet for 3 dager siden, dvs mandag:

Attachments

• unnamed.png
    unnamed.png
    204.1 KB · Views: 417
Å jada :colgate: Postet for 3 dager siden, dvs mandag:

Jeg har full forståelse for at det blir forsinkelser og kanselleringer men det er bare trist at de kjører så hardt på dette i sin markedsføring når det er nok av historier om alle gangene de ikke er i stand til å leve opp til forventningene.

Steike, hadde nok vært en fordel om social media gruppa hadde tonet ned dette vennepreiket... mageplask er en god beskrivelse ja.

Back