• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

NetJets med ordrer på tilsammen 125 fly (pluss opsjoner) -> Andre store Bizjet ordre

Someone

Moderator
Medlem
NetJets med ordrer på tilsammen 125 fly (pluss opsjoner) -> Andre store Bizjet ordre

Amerikanske NetJets har tydeligvis fortsatt stor tro på corporate jet markedet fremover og har lagt inn en ordre på 100 fly fra Bombardier og 25 fly fra Cessna

Firm order er på?
75 Bombardier Challenger 300
25 Bombardier Challenger 605
25 Cessna Citation Latitudes

Itillegg kommer 75 opsjoner hos både Bombardier og Cessna

http://www.flightglobal.com/news/ar...-bombardier-cessna-private-jet-orders-372897/

Hyggelig for Bombardier som ha slitt litt med salget av sine kommersielle fly i de siste

Re: NetJets med ordrer på tilsammen 125 fly (pluss mange opsjoner)

Finanskrisen er tydeligvis over?!?

Mistenker at mesteparten av dette er flåtefornyelse og standardisering... Men markedet skal være sunt - takket være at det blir mer og mer masete og reise med rutefly.

Mistenker at mesteparten av dette er flåtefornyelse og standardisering... Men markedet skal være sunt - takket være at det blir mer og mer masete og reise med rutefly.

Jeg mener du trekker rett konklusjon her Andreas.
I min bransje øker nå bruken av "bizz-jets" globalt nettopp av slike grunner.
Jeg tror tross finanskriser så vil markedet for NetJets øke gradvis i årene fremover og holde seg rimelig stabilt.
I en verden som stadig blir mer global så vil mange av de store flyselskapene slite med å få tak i alle high yield passasjerene på grunn av alt "poha" rundt de større flyplassene.
Eksempel på dette ser vi når selskaper legger ned første klasse på sine langruter.
Min påstand er at markedet for "bizzjets" vil øke kraftig i årene fremover.
Særlig longhaul.

Back