Nestenkollisjon på CPH

Hurum

ScanFlyer Gold
Nestenkollisjon på CPH

http://www.dn.no/forsiden/utenriks/article955809.ece?WT.svl=article_title

http://www.hangar.no/articles/1847/1/Sikkerheten-pa-Kastrup-under-lupen/Har-man-det-nodvendige-overblikk.html
 
Re: Nestenkollisjon på CPH

"det andre flyet som hadde skylden for nestenulykken"
Men, det er ikke interessant hvilket selskap det var, eller?? :question:
 
Re: Nestenkollisjon på CPH

Reagerte også på at det ikke stod noen om det andre selskapet...(..for hadde det også vært fra SAS så hadde vel overskriften vært DOBBEL SAS KATASTROFE...)
 
Re: Nestenkollisjon på CPH

Ut fra rapporten forstår jeg at SE-KDK stod "delvis inne på bane 22L" ved V2 - ikke hvor langt inne han var. Det fremgår vel heller ikke klart hvor Touchdown zone er. Slik jeg tolker det fikk LN-RMM banesikt i 300 fot, så SE-KDK, vurderte at det ville være trygt å lande lenger inne og gjorde så dette. Eller er touchdown zone lenger inne enn V2 så han bare fortsatte?

Vurderingen er vel litt avhengig av hvor langt inne på banen SE-KDK var, og om han på det tidspunktet stod stille. Han kan jo ha stått stille bare litt forbi sperrelinjen.
 
Re: Nestenkollisjon på CPH

Originally posted by CK

"det andre flyet som hadde skylden for nestenulykken"
Men, det er ikke interessant hvilket selskap det var, eller?? :question:

Ser ut til at det var Luftfartsverkets eget fly....:D
 
Back
Top