• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

NESTE UTGIVELSE FRA LIMA NOVEMBER DECALS

rhusberg

ScanFlyer Silver
Da har jeg gleden av å bekrefte neste utgivelse fra Lima November.
Det blir SAS Braathens B737-500/800 i 1/144.

Denne gang er det Jennings Heilig (Liveries Unlimited/Airways Graphics)
som lager artworken da Nils er litt vel travelt opptatt for tiden.

Vi satser på å ha dette klart for salg i Februar.

Det er også gjort avtale om SAS DC-9 dragehode skjema i samme skala.
Dette kommer senere til våren og er også fra Jennings.

Happy modelling,
Ruben

Hei Ruben og "takk for sist". Takk også for interessant info. Har du noen tips om hvor det er mulig å kjøpe 1:144 SAS dekaler med dragehode dekor (siste versjon før Jannefargene)? Ligger på vent hos Aviation Megastore når det gjelder F-dcal, men jeg vet ikke om det blir flere slike tilgjendelige. Har ikke søkt hos Hannanths ennå, kanskje det er mulighter der. Vet du om andre nettsteder hvor jeg kan være heldig å finne noe?

Har du ytterligere info om Lima November dekalene? Finnes det en hjemmeside?

Håper det står bra til i vest!

Espen K hilser!!

Den som leter finner.......................:rolleyes: Jeg fant F-dcal sin hjemmeside og det virket som det meste var tilgjengelig der. Noen som har erfaring med bruk av dekaler fra F-dcal?

Espen

Kjempebra nyheter!!

Vet du/dere hvor disse kommer i salg? Fra F-dcal direkte eller f. eks. gjennom Hannants.

Dekaler fra F-Dcal holder høy standard, men er transluscent, dvs. at de er "gjennomsiktige". Dekaler må ha hvit bakgrunn dersom de skal på farget del av modell. Derfor følger det ofte med dekaler på hvit bakgrunn.

Det lønner seg å kjøpe både dekaler og modeller rett fra f-decal (og f-rsin). Det kan ta lang tid å få dem levert, men så er det jo også "print-on-demand". Betaling med payPal.

Originally posted by Falcon

Det lønner seg å kjøpe både dekaler og modeller rett fra f-decal (og f-rsin). Det kan ta lang tid å få dem levert, men så er det jo også "print-on-demand". Betaling med payPal.

Jeg har handlet veldig mye fra de gutta, men har svært dårlige erfaringer med både feilleveranser og manglende levering. Vet du om dette er bedre nå? Kvaliteten på selve dekalene er det jo ikke noe å si på.

Originally posted by raider66

Hei Ruben og "takk for sist". Takk også for interessant info. Har du noen tips om hvor det er mulig å kjøpe 1:144 SAS dekaler med dragehode dekor (siste versjon før Jannefargene)? Ligger på vent hos Aviation Megastore når det gjelder F-dcal, men jeg vet ikke om det blir flere slike tilgjendelige. Har ikke søkt hos Hannanths ennå, kanskje det er mulighter der. Vet du om andre nettsteder hvor jeg kan være heldig å finne noe?

Har du ytterligere info om Lima November dekalene? Finnes det en hjemmeside?

Håper det står bra til i vest!

Espen K hilser!!

Hei Espen,

Med kun 1 dekal så langt, så blir det nok en stund før det kommer
noen nettside. Men jeg satser på at neste dekal som sagt kommer
i løpet av noen uker.

Prøv http://www.airline-hobby.com/ for dekaler. Men det er jo ikke så
mye som er laget for dragehode liverien til SAS i silketrykk. I farten
kommer jeg bare på Liveries Unlimited SE-210 i 1/144 og B747 i 1/200.
Men Lima November kommer som sagt med DC-9 i 1/144 litt senere i
vinter.

Happy modelling,
Ruben

På e-bay finnes det decaler fra Mach 1.....

http://cgi.ebay.com/1-144-SCANDINAVIAN-SAS-DC-9-10-20-40-RARE-OOP-DECALS_W0QQitemZ320066248568QQihZ011QQcategoryZ1189QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Fikk etpar slike for ett års tid siden,- og de er noelunde bra !

Hei igjen,

Da er artworken til SAS Braathens B737 dekalene sendt til Cartograf
for trykking, så fohåpentligvis så er de klar for salg i løpet av 3 uker.

Jeg kommer tilbake med mere info om pris etc, når de er klar for
levering. De vil bli å få kjøpt fra meg direkte, Smallsize Hobbyland,
Hobbyhuset i Kristiansand, AHS og Hannants.

Happy modelling,
Ruben

Attachments

• SAS_Braathens_737NGs.jpg
    SAS_Braathens_737NGs.jpg
    173.7 KB · Views: 63
  • SAS Braathens.jpg
    SAS Braathens.jpg
    46.7 KB · Views: 61
Da skal SAS Braathen dekalene være klar for salg neste uke. Prisen
blir på kr 99.- pr ark. Dere kan kontakte meg på ruben.husberg@online.no
for info om kontonr etc.