Neste fly til WF

Olebno

ScanFlyer Gold
Denne har vært lagret i Canada og blir etterhvert LN-WIV. Siste eier var Allegheny. S/N 343. Kommer i trafikk på høsten.
 

Attachments

  • 0259321.jpg
    0259321.jpg
    92.2 KB · Views: 3,095
Re: Neste fly til WF.

Flere -100 altså? Dekning for vedlikehold av eksisterende maskiner?
 
Re: Neste fly til WF.

Disse extra Dash8-100 maskinene kommer vell som en følge av fornyingsprogrammet WIF skal ha på sine 100 og 300 maskiner for og forlenge levetiden på disse.
 
Re: Neste fly til WF.

Blir maskiner som denne, -WIT og -WIU fortsatt i Widerøes flåte når fornyingsprogrammet er over?
 
Re: Neste fly til WF.

Vanskelig å si i dag. Dette avhenger nok av etterspørsel og rutestruktur (f.eks hva har WF av ruter etter neste anbudsrunde).
 
Re: Neste fly til WF.

Er kanskje passende å spørre her; hvor henter Widerøe den ekstra kapasiteten til å fly de her rutene de tar over fra SAS?
 
Re: Neste fly til WF.

Fra en som bare ser saken fra utsiden:

Nå når alle de nye Q400 er levert, har Widerøe hatt altfor mange fly til sine operasjoner med -300 og -400. På Torp har de vanligvis hatt parkerte fly og har kunnet veksle mellom -300 og -400 fra ukedag til ukedag. Det har lenge vært tydelig at man har ventet på at noe skulle endres.
 
Re: Neste fly til WF.

Shameless bump; når WIF og WIV er "tilbake" (kommet) i produksjon, tar WF ut noen gamle -103'ere til E-sjekk, eller blir WIF og WIV benyttet til nye ruter?
 
Re: Neste fly til WF.

WIV kom jo for å fylle inn mens de andre maskinene oppgraderes. Ellers har ruteprogrammet vært veldig stramt mens WIF var borte, så det er nok på tide å få inn litt 'luft' igjen ..
 
Re: Neste fly til WF.

Shameless bump; når WIF og WIV er "tilbake" (kommet) i produksjon, tar WF ut noen gamle -103'ere til E-sjekk, eller blir WIF og WIV benyttet til nye ruter?

LN-WIF var ute å fløy tidligere i dag mellom BJF-BOO. WIF9001.
Så den blant annet fløy WF932 TOS-SOJ-HFT-MEH-BJF i går så den er nok satt i drift..;)
 
Last edited:
Re: Neste fly til WF.

Var på kurs i Bodø denne uken og fikk da et glimt av WIV. Ferdig lakkert, men det er nok noen timer arbeid igjen før den er i lufta, da den var mer eller mindre ribbet både utvendig og innvendig. Den gamle reg'en var enda ikke fjernet.
 
Re: Neste fly til WF.

Da har vi fått vite at WF går til anskaffelse av 3stk DH8-200 som etterhvert skal erstatte noen 100..... Spennende;)
 
Re: Neste fly til WF.

Hva er de store forskjellene mellom -100 og -200, og hva vil Widerøe tjene på å bytte ut noen -100'er med -200'er?
 
Back
Top