Nesa først...
Har sett ett og annet bilde av diverse Antonov'er som lander med nesehjulet først, gjerne under mer turbulente vindforhold. Spørsmålet blir da; er enkelte av disse modellene faktisk konstruert for en landing med nesehjulet først med tilhørende teknikk for dette, eller snakker vi enkelt og greit om litt ivrig stikkebevegelse med påfølgende utilsiktet nesehjul-først-i-bakken-landing?
Slik ser man jo svært sjeldent på eksempelvis Boeing-/Airbus-maskiner, men mulig det har med angrepsvinkelen under flare å gjøre?
Et hjemlig eksempel på nesehjul først i bakken:
http://www.airliners.net/photo/Volga-Dnepr-Airlines-(HeavyLift/Antonov-An-124-100-Ruslan/1757967/L/
Har sett ett og annet bilde av diverse Antonov'er som lander med nesehjulet først, gjerne under mer turbulente vindforhold. Spørsmålet blir da; er enkelte av disse modellene faktisk konstruert for en landing med nesehjulet først med tilhørende teknikk for dette, eller snakker vi enkelt og greit om litt ivrig stikkebevegelse med påfølgende utilsiktet nesehjul-først-i-bakken-landing?
Slik ser man jo svært sjeldent på eksempelvis Boeing-/Airbus-maskiner, men mulig det har med angrepsvinkelen under flare å gjøre?
Et hjemlig eksempel på nesehjul først i bakken:
http://www.airliners.net/photo/Volga-Dnepr-Airlines-(HeavyLift/Antonov-An-124-100-Ruslan/1757967/L/