Nekter å fly russisk innenlands i Russland.

ENTO

ScanFlyer Silver
Nekter å fly russisk innenlands i Russland.

En kvinnelig norsk skiløper, Linda Grubben, står over worldcuprenn i Russland da hun nekter å fly russisk fly i Russland. Er dette god fornuft eller sterkt overdrevet angst ?

:wow:

Re: Nekter å fly russisk innenlands i Russland.

Har absolutt ingen vansker med å respektere det.

Linda Grubben er kjent for ikke å like å fly. Det gjelder ikke bare russiske fly, men også andre selskaper. Hun flyr imidlertid med SK og sikkert andre vestlige selskaper, men det er neppe fornøyelsesturer for henne. Vet ikke om det henne det er snakk om denne gang. Hun har stått over renn i Russland tidligere av samme grunn.

Tydelig at det må være Linda Grubben det er snakk om. Fant denne i Fedrelandsvennen.

http://www.fvn.no/sport/ski/article421907.ece

Husker forresten tilbake på VM i 2005. Da var det snakk om å chartre inn en BUSK maskin for å fly henne til Russland. Av en eller annen grunn ble det ikke noe av det opplegget og Grubben valgte å bli hjemme

Er mange eksempler på ansatte i oljeselskap som foretrekker en runde rundt Asia for å komme til Øst-Russland istedenfor å fly gjennom.

Forstår henne godt.

Dårlig vedlikehold og ellers meget lav standard, særlig på innenriks, gjør at noen ikke frivillig "utsetter" seg for dette.

Dette er i ferd med å endre seg til det bedre heldigvis og store seriøse selskaper som AirUnion, Transaero og Aeroflot er det ingen fare med. Disse flyr hovedsakelig vestlige fly samt moderne TU204 og IL96.

Originally posted by MD11

Dette er i ferd med å endre seg til det bedre heldigvis og store seriøse selskaper som AirUnion, Transaero og Aeroflot er det ingen fare med. Disse flyr hovedsakelig vestlige fly samt moderne TU204 og IL96.

Jeg tror jeg støtter denne damen i hennes avgjørelse. Sjansen for at det skjer en ulykke er større i Russland. Det er jo fakta.

Originally posted by Tommy777

Originally posted by MD11

Jeg tror jeg støtter denne damen i hennes avgjørelse. Sjansen for at det skjer en ulykke er større i Russland. Det er jo fakta.

Sant.
Jeg har vært litt utenfor allfarvei i RUS og UKR og både sett og hørt hvordan de bedriver luftfart. Skremmende.
Bl. annet en flyplass hvor en TU-154 hadde styrtet på approach noen timer før, uten at det medførte den oppmerksomhet vi er vant til her hjemme.
Dysse ned er en kunst de virkelig kan der borte.

Originally posted by BU9001/V2.0Dysse ned er en kunst de virkelig kan der borte.

Ja, det er godt vi har en fri presse her hjemme! :D

Ikke bare innenlands........... Noen som husker denne?
http://www.airliners.net/open.file/0178520/M/ :cry:

Og Longyerbyen er jo heller ikke noen typisk russisk innenlandsdestinasjon... Operafjelletulykken er vel med god margin den største flyulykken i "Norge".

Jeg tror vel egentlig ikke risikoen er spesielt stor. Ta i betraktning hvor mange flygninger det er i det tidligere Sovjet, så er det ikke spesielt mange ulykker. Det er selvfølgelig mindre risiko å fly f.eks. i USA, men jeg tror fortsatt man utsetter seg for større risiko når man krysser gata i en eller annen større by. Jeg kunne godt tenke meg og fly innenlands i Russland jeg, men jeg er kanskje over gjennomsnittelig gal :D . Har vel egentlig en liten drøm om å reise litt i Russland, bl.a. for å fly litt "sære" fly.

Back