• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nedprioritering av TRD-RYG?

sarpingen87

ScanFlyer Blue
Men sitter å glaner på Rygge sine hjemmesider.

DY460 fra TRD ankom Rygge 07.36 i morrest, mens DY461 til TRD avgikk Rygge 08.43
DY476 fra BGO ankom Rygge 08.27 i morrest, mens DY477 til BGO avgikk Rygge 07.52

Det virker her som flyene ble slynget TRD - RYG - BGO og BGO - RYG - TRD. Trodde det var samme maskin som ankom fra hhv TRD og BGO som gikk tilbake der den kom fra?

Kan noen gi meg ett logisk svar, nedprioriterer DY ruta mellom Rygge og Trondheim nå som det nærmer seg slutten?
 
Re: Den store norske vinterværtråden 2011-2012

Men sitter å glaner på Rygge sine hjemmesider.

DY460 fra TRD ankom Rygge 07.36 i morrest, mens DY461 til TRD avgikk Rygge 08.43
DY476 fra BGO ankom Rygge 08.27 i morrest, mens DY477 til BGO avgikk Rygge 07.52

Det virker her som flyene ble slynget TRD - RYG - BGO og BGO - RYG - TRD. Trodde det var samme maskin som ankom fra hhv TRD og BGO som gikk tilbake der den kom fra?

Kan noen gi meg ett logisk svar, nedprioriterer DY ruta mellom Rygge og Trondheim nå som det nærmer seg slutten?

For kort turnaround, så tipper heller at et fly overnattet på RYG.
 
Re: Den store norske vinterværtråden 2011-2012

For kort turnaround, så tipper heller at et fly overnattet på RYG.

Nei i følge data.flight24 så ble DY460/477 flydd av LN-DYI, mens DY476/461 ble flydd av LN-NOQ.

Så nedprioriterer Norwegian Værnes - Rygge ved forsinkelser, eller er det en annen logisk grunn til dette?
 
Uten å ha noe fasitsvar vil jeg tro de har valgt å se på hva som skaper minst mulig påfølgende forsinkelser i neste rutesegment.
 
Det virker her som flyene ble slynget TRD - RYG - BGO og BGO - RYG - TRD. Trodde det var samme maskin som ankom fra hhv TRD og BGO som gikk tilbake der den kom fra?

Kan noen gi meg ett logisk svar, nedprioriterer DY ruta mellom Rygge og Trondheim nå som det nærmer seg slutten?

De har gjort sånn hver dag siden vinterprogrammet startet.
 
Re: Den store norske vinterværtråden 2011-2012

For kort turnaround, så tipper heller at et fly overnattet på RYG.

Med litt slingrigsmonn på ankomst/avgangstider så går det an å få det til. Har selv sett det i BGO med SK og DY, der de har vært nede mot 15 minutter i ettermiddagsrushet. Mye pax, lite bags. (Har de eks. planlagt å ikke fuele på Rygge så er det vel enda kjappere å snu)
 
De har gjort sånn hver dag siden vinterprogrammet startet.

Se der ja, så gjennom på data.flight24 og de wig wag sier stemmer faktisk. Flyene flyr faktisk TRD-RYG-BGO-TRD og BGO-RYG-TRD-BGO.

Da får jeg satse på at bergenserne klarer å holde banen fri for snø neste tirsdag :p
 
Back
Top