Årets Legolandtur ble bestemt i slutten av Januar og siden
Begge vi voksene i familien jobber skift/går vakt så var det kun en helg
i April som passet, men for å unngå stress så valgte vi ikke å fly no-rev.
Sterling hadde nettop annonsert at de skulle begynne å fly OSL-BLL og en "billig" tur OSL-BLL ble booket.
Så billig ble et jo ikke når vi ikke klarte oss med håndbagasje og skulle velge seating.
150,- i behandlingsgebyr (beklager at vi plaget dere med en bestilling, vil ikke gjennta seg) 81,- i extra bagasje, 195,- i setebestilling (mer om det
sete senere).
Vel 1392,- ble til 2256,00 , og når booking av hotell var ordnet, så var vi vel klare på at alle andre varianter skulle sjekkes ut for returen
BLL-OSL.
Med avgang fra BLL kl 18.05 som gav oss mulighet for en full dag i Legoland og samme pris som alternativene var det et lett valg å
bestille BA (Scan-Sun) på
www.wideroe.no .
Med avreise fredag kl 18:05 fra OSL var vi innstillt på litt køståing både i innsjekk og i sikkerhetskontrollen.
Køen foran innsjekkingen til NB (SA) var nok preget av
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=29884 , for køen var ikke så lang, den bare gikk
sakte. 3 Luker var åpne, men de som satt i front var trolig på opplæring og det virket som om Supervisorene i rekke 2 var mer opptatt av å
fortelle både de reisende og oss rundt at de skulle slutte, og noen skulle tydligvis begynne i WF.
Men vi hadde god tid og med -0- kø i sikkerhetskontrollen så var vi Taxfree' på no time.
Den flygende blant oss gledet seg over at hun endelig kunne shoppe litt i taxfree'n.
Avgang 18:05 ble plutserlig utsatt til 18:55, så vi hadde veldig god tid, så det ble Pizza og vindus-spotting , til glede for de i familien som ikke
lever av å fly.
Vel boarding startet nå , ingen unskyldning for forsinkelsen på nesten en time.
Ombord på rad2 d-e-f i OY-MRU så fikk vi er lite sjokk, patch' bestod overhode ikke knyttenevetesten , jeg er 181 høy og knærne hadde -0- mm klaring til sete på rad 1, kun Jr.
som er 125 høy hadde god plass.
Ved boardingcomplet, så ble det heller ikke unnskyldt at de var sent ute, men purser prøvde å selge oppgradering til rad 1 over PA. Det viste seg at
ingen hadde "kjøpt" de radene med godt plass, men det kunne vi altså ombord..., ingen ville kjøpe seg opp for flight'n og purser ble helt klart sur.
Vi kom oss nå av gårde og salget ombord kunne begynne, purser ble etter hvert litt mer medgjørlig når vi bestillte litt å drikke, men de øvrige 3 ca' ombord
var helt uspiselige og burde ikke ha noe i en service bedrift å gjøre. Ingen øyekontakt , sure/tverre svar, avvisende kropspråk.
Frua var i sjokk over hva konkurenten presterer både ved gate og i lufta.
Norwegian må ha en lett match mot NB.
Vi ser ingen grunn til å velge NB i fremtiden.
vi bodde i Legoland Village og fikk en flott helg i Legoland
Retur' to be con't