NB slagter DM ruter i CPH

Guest

ScanFlyer Gold
Sterling slagter Maersk Air-ruter
Sterling lukker fra vinterprogrammet Maersk Airs ruter fra København til Bruxelles, Manchester, Malta, Milano og Zürich. Geneve får kun en ugentlig afgang, ruten til Wien reduceres og betjeningen af Berlin, Paris og Rom skifter til ”discount-lufthavne.”
Man har et standpunkt til man tager et nyt… på et pressemøde i sidste uge sagde Sterlings adm. direktør, Almar Örn Hilmarsson, at Sterling ikke ville nedlægge nogen Maersk Air-ruter under vinterprogrammet, men kun ”konsolidere” ruter fra typisk Københavns Lufthavn, bl.a. hvor de to selskaber flyver til samme destination.

Men efter Take Offs oplysninger har Sterling netop meddelt sine samarbejdspartnere i rejsebranchen, at en række Maersk Air-ruter ud af København lukkes eller kraftigt reduceres fra vinterprogrammets ikrafttræden 30. oktober.

Det drejer sig om Maersk Air-ruterne fra København til Bruxelles, Manchester, Milano, Malta og Zürich.
Betjeningen af Geneve reduceres til en enkelt ugentlig flyvning, mens betjeningen af Wien går ned til en afgang om dagen.
Ligeledes udskifter Sterling adressen på Maersk Airs betjening på lufthavnene i Berlin, Paris og Rom, så der fra vinterkøreplanen i stedet flyves til hhv. Tempelhof, Beauvais og Ciampino. Sterling flyver ikke til Berlin, men bruger selv Beauvais og Ciampino.

Sterling sagde fra det stod klart, at de skulle overtage Maersk Air, at der ville blive kigget på hver eneste Maersk Air-rute. Var den ikke overskudsgivende, ville den blive lukket.
Sterlings lukning skader navnlig samarbejdet med Swiss til Schweiz, mens der må være glæde hos SAS som nu bliver ene på ruten til Manchester – samt på ruten til Bruxelles, hvor SAS så kun skal konkurrere med SN Brussels Airlines.

Ligeledes kan halveringen af betjeningen på Wien gøre det muligt for Austrian Airlines at få sin fjerde frekvens tilbage.

Maersk Air-passagerer booket på de ramte ruter kan frem til maj næste år frit ombookes til en anden Sterling-rute eller få sin billet refunderet.

Som tidligere meddelt skrotter Sterling også fra vinterprogrammet Maersk Airs koncept med Small, Medium og Large, så der kun er ”one class cabin.” Medium- og Large-passagerer får ”downgrading kompensation” ved henvendelse til Sterling i afrejselufthavnen.

Indtil Sterlings trafikprogram for sommeren 2006 er fastlagt, er der midlertidigt lukket for salg på Maersk Air for sommerprogrammet 2006.
kilde takeoff.nu
 
"Businessrutene" i konkurranse med de store har kanskje kostet mer enn maersk til nå har villet innrømme?
 
Sterling rendyrker sin Leisure-profil, noe som kan være godt for SK som har vært hardt presset at et spinnvillt Maersk den siste tiden.
 
Da bliver der rigelig kapasitet til vinter, underligt at
en rute som CPH-MAN ikke kan gå med 737-500.
Er iøvrigt spændt på om -500 udfases helt nu ?
 
Jeg er lidt i tvivl fra teksten om det kun er CPH paris ruten der flytter til BVA eller om det også gælde BLL ruten
 
Hvor skal de bruke alle de flyene de har? Med 30 fly er det en del pax som må flys hver dag for å få økonomi i det.
 
Ja de ruter var allerede fjernet fra slag den dag sammenlægningen blev gennemført!

Almar Örn Hilmarsson har således udemærket på det omtalte pressemøde vidst at disse ruter ville blive kuttet - man siger et og gør noget andet. Som forbruger synes jeg ikke disse tegn lover godt for fremtiden... Er det et nordisk Ryanair der i større og større grad toner frem - håber næsten FL køber og slår skidtet sammen med Easyjet!
 
Dette kan Sterling vel ikke byde folk:

"Maersk Air-passagerer booket på de ramte ruter kan frem til maj næste år frit ombookes til en anden Sterling-rute eller få sin billet refunderet."

Er de ikke som IATA-medlem (Sterling Blue - Maersk ruterne) forpligtet til at ombooke folk til andre selskaber?????
 
Det ville jeg personligt kræve såfremt jeg var kunde og sad med en udstedt billet til en af de berørte destinationer...
 
Fra Stand.by
Køber Icelandair-ejerne Sterling, kan det være optakten til noget endnu større, nemlig en sammenlægning med easyJet

FL Group ejer allerede Icelandair og 13 procent af easyJet, og bliver planerne om et Sterling-køb en realitet, kan det være startskuddet på noget, som er endnu større, nemlig en overtagelse af easyJet. Og lægges selskaberne sammen til ét lavprisselskab, står SAS over for en meget stor og stærk konkurrent.

I august udtalte FL Group's bestyrelsesforman, Hannes Smarason, i islandsk tv, at "alt kan købes". Det skete, da aktieposten i easyJet blev øget, og han ville ikke udelukke et købstilbud på lavprisselskabet.


Selv om NB opfører sig mere og mere Ryanairagtig håber jeg ikke ovenstående
bliver en realitet, en halvstor "lokal" carrier vil være at foretrække !
 
Originally posted by jens
Jeg er lidt i tvivl fra teksten om det kun er CPH paris ruten der flytter til BVA eller om det også gælde BLL ruten

Det vil vel være ulogisk om ikke BLL flyttes også ?
 
Originally posted by Jan
Originally posted by jens
Jeg er lidt i tvivl fra teksten om det kun er CPH paris ruten der flytter til BVA eller om det også gælde BLL ruten

Det vil vel være ulogisk om ikke BLL flyttes også ?

Nej, ikke for vinteren. NB/Dm har jo lovet deres Billund partners, deriblandt AF på CDG flyvningerne, at der for vintersäsonen ikke bliver ändret noget i code-share samarbejdet/flyvningerne (udover at alt bliver one class). Derfor kan NB/DM ikke flytte BLL flyvningerne fra CDG för tidligst udgangen af marts 06. Medmindre de da vil löbe fra det löfte de gav.
 
Originally posted by Bll spotter
Originally posted by jens
de har reducert BLL CDG ned til 2 daglige - dvs middagsflighten er væk


Hvor ser du det? Jeg får det stadig til 3 daglige
var inde på maersk-air.dk og tjekke afgange først i december
 
Ligeledes udskifter Sterling adressen på Maersk Airs betjening på lufthavnene i Berlin, Paris og Rom, så der fra vinterkøreplanen i stedet flyves til hhv. Tempelhof, Beauvais og Ciampino. Sterling flyver ikke til Berlin, men bruger selv Beauvais og Ciampino
 
Back
Top