NAX inntar Torp...

Viss DY små diverte fra Rygge så er første alternativ Gardermoen. Neste er vel Torp og så trur jeg Sola er neste på lista.

Rygge også... Minst én av de tre NAX-maskinene skulle vært på andre siden av fjorden....

Den kom over til slutt, uten pax. Landingen så litt brutal ut når flyet kom inn på "30" med nesten 40knop gust fra 180.
Var det dere som fikk flyet fra SVG også?

I går var det vel sammenfall av to forhold. For det første var det for mye crosswind på Rygge slik at man ikke kunne lande der. Så var kapasiteten på GM redusert på grunn av linjebrudd mellom GM TWR og Oslo ATCC, så det var vel derfor de gikk til Torp.

Men om man må diverte fra TO eller RY så er nok GM alltid førstevalget, da man jo ellers må frakte passasjerene med Bastøfergen eller via Drøbakstunnellen og Drammen.

Så blir det spennende å se hvor de drar hen den dagen man må diverte fra GM, eller rettere sagt, hvilke selskaper velger Torp og hvilke velger Rygge?

Er været for dårlig på GM så er det TO som gjelder, evt RY, men da det er like mye vind på RY som på GM så er det vel TO eller CN eller ZV som gjelder...

Så blir det spennende å se hvor de drar hen den dagen man må diverte fra GM, eller rettere sagt, hvilke selskaper velger Torp og hvilke velger Rygge?

Det er vel heller snakk om hvilke som får lov til å komme til henholdsvis Torp og Rygge. Ikke plass til særlig mange av gangen noen av stedene.:(

I følge min kollega som landet på Torp i går på andre forsøk (Ryanair fra Liverpool, så vidt jeg forstod), så hadde det vært god bruk for spyposene som ligger i stollommen. Vent litt, det er ingen stollomme på de flyene. Det var altså god bruk for spyposene som burde blitt delt ut...

Han reiste sammen med et guttelag i fotball, og flere av ungene hadde ikke tålt turbulensen spesielt bra.

I følge min kollega som landet på Torp i går på andre forsøk (Ryanair fra Liverpool, så vidt jeg forstod), så hadde det vært god bruk for spyposene som ligger i stollommen. Vent litt, det er ingen stollomme på de flyene. Det var altså god bruk for spyposene som burde blitt delt ut...

Han reiste sammen med et guttelag i fotball, og flere av ungene hadde ikke tålt turbulensen spesielt bra.

Nå beveger vi oss OT (men du begynte).

Sånn går det når man ikke betaler spyposeavgiften.........:drunk:

Back