25 knop nesten på tvers er kanskje i meste laget? Eller hva sier 737-flyvere hvis det finnes noen her?
ENRY 201520Z 18025KT 2900 RA BR BKN003 12/11 Q0992=
Jeg kjørte forbi Rygge på vei hjem fra jobb for en halvtime siden, og det blåste helt jæv*** på tvers av veien (og rullebanen). Det var nesten så jeg hadde problemer med å holde min lette bil på veien, så jeg skjønner godt at ingen vil lande der.
Status ved Oslo Lufthavn
20. oktober 2008 kl. 18:30
Av Oslo Lufthavn AS
Noe forsinkelser ved Oslo Lufthavn
Oslo Lufthavn er åpen for normal trafikk, men noe forsinkelser må påregnes pga. problemer med èn sambandslinje mellom tårnet OSL og kontrollsentralen i Røyken.
Kom fra AMS kl. 16.45 med KL og vi hadde holding på nesten 45 min før vi landet.
Nevnte spøkefullt for fruen at det hadde vært gøy å stoppe på Rygge først:lol:.. Har ikke sett flyplassen. Antar det var like før grunnet fuelreserver..
Tonen til kapteinen var noe usikker... Men KL burde vel ha fortrinn for de skal vel sende en last tilbake til AMS med connecting pax...
Den var også smekk full inn til OSL, derfor ble vi oppgradert...
Slagordet på LN-KKW, "Den mest fleksible måten å reise på", passet jo bra i dag. Gardermoen eller Torp - vel, vi er fleksible og tar den som passer oss best.
Deilig å se Norwegian på Torp.
Det går sagn om at når Rygge flyplass ble bygd så hadde ingeniørene som bygde plassen kartet 90 grader feil. "Normal" vind på Rygge vil jeg tro er fra 210 grader på det meste. Torp er jo mer normal sånn sett(18/36). Det blir nok ikke siste gangen vi får diverting fra Rygge. Nå får jo Torp snart ILS på 36. Tenk når nordøstkulingen (fra ca. 030 grader, som er ren crosswind på Moss Lufthavn Rygge) med snøfokk osv. herjer på Rygge, da blir nok Sandefjord Lufthavn Torp god å ha.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.