NAX inntar Torp...

Været på Rygge for en halv time siden.

25 knop nesten på tvers er kanskje i meste laget? Eller hva sier 737-flyvere hvis det finnes noen her?
ENRY 201520Z 18025KT 2900 RA BR BKN003 12/11 Q0992=
 
METAR 201550Z 18024G39KT 3000 RA BR BKN003 12/11 Q0992

Siste Metar. Her er sikkert forklaringen på hvorfor ingen vil lande på Rygge. Dette er for mye sidevind, tror jeg. (Rygge har RWY 12/30).

Ceiling på 300' er kanskje for lavt til NDB-app 12. Da er kun ILS30 brukbart, og dette blir vel mye cross/tailwind?

Nå setter jeg frem teorier
 
Last edited:
Jeg kjørte forbi Rygge på vei hjem fra jobb for en halvtime siden, og det blåste helt jæv*** på tvers av veien (og rullebanen). Det var nesten så jeg hadde problemer med å holde min lette bil på veien, så jeg skjønner godt at ingen vil lande der.
 
Status ved Oslo Lufthavn
20. oktober 2008 kl. 18:30
Av Oslo Lufthavn AS


Noe forsinkelser ved Oslo Lufthavn

Oslo Lufthavn er åpen for normal trafikk, men noe forsinkelser må påregnes pga. problemer med èn sambandslinje mellom tårnet OSL og kontrollsentralen i Røyken.

Vi har for øyeblikket redusert kapasitet.
 
Noen mobil-bilder...
 

Attachments

  • DSC00341.jpg
    DSC00341.jpg
    52.4 KB · Views: 577
  • DSC00343.jpg
    DSC00343.jpg
    75.7 KB · Views: 581
  • DSC00346.jpg
    DSC00346.jpg
    54.2 KB · Views: 574
  • DSC00351.jpg
    DSC00351.jpg
    57.2 KB · Views: 572
  • DSC00352.jpg
    DSC00352.jpg
    44.6 KB · Views: 569
  • DSC00355.jpg
    DSC00355.jpg
    77.3 KB · Views: 150
  • DSC00356.jpg
    DSC00356.jpg
    50.4 KB · Views: 154
  • DSC00365.jpg
    DSC00365.jpg
    74.6 KB · Views: 163
  • DSC00369.jpg
    DSC00369.jpg
    63.4 KB · Views: 148
  • DSC00371.jpg
    DSC00371.jpg
    61.3 KB · Views: 131
Kom fra AMS kl. 16.45 med KL og vi hadde holding på nesten 45 min før vi landet.

Nevnte spøkefullt for fruen at det hadde vært gøy å stoppe på Rygge først:lol:.. Har ikke sett flyplassen. Antar det var like før grunnet fuelreserver..

Tonen til kapteinen var noe usikker... Men KL burde vel ha fortrinn for de skal vel sende en last tilbake til AMS med connecting pax...

Den var også smekk full inn til OSL, derfor ble vi oppgradert...
 
Slagordet på LN-KKW, "Den mest fleksible måten å reise på", passet jo bra i dag. Gardermoen eller Torp - vel, vi er fleksible og tar den som passer oss best.
 
Fa** da Thomas, jeg hadde ikke noen hast å komme til LST !:colgate::colgate: Har ikke vært på TRF de siste tre år....:(:rolleyes:
 
Nå snakker vi !!!

Deilig å se Norwegian på Torp.
Det går sagn om at når Rygge flyplass ble bygd så hadde ingeniørene som bygde plassen kartet 90 grader feil. "Normal" vind på Rygge vil jeg tro er fra 210 grader på det meste. Torp er jo mer normal sånn sett(18/36). Det blir nok ikke siste gangen vi får diverting fra Rygge. Nå får jo Torp snart ILS på 36. Tenk når nordøstkulingen (fra ca. 030 grader, som er ren crosswind på Moss Lufthavn Rygge) med snøfokk osv. herjer på Rygge, da blir nok Sandefjord Lufthavn Torp god å ha.
 
Last edited:
Back
Top