Navnefeil i booking

Brandal

ScanFlyer Blue
Bestilte nettopp en reise med DY. Da jeg skulle sjekke bestillingen på Checkmytrip.com etterpå kom ikke bestillingen opp. Langt om lenge fant jeg ut at jeg hadde skrevet etternavnet mitt i rubrikken for fornavn.
Har dette noen betydning ved innsjekk?

Man kan vel kansellere en booking innen 4 timer hos DY mener jeg å ha hørt. Og kjøpe den på nytt igjen etterpå

Ellers så er det vanlig tabbe som inn-sjekk pesonell er vant med (har jeg også hørt...) og det vil i de fleste situasjoner gå helt fint.

Last edited:
Hei!

Det er ingen problem, finner de deg ikke på etternavn, prøver de fornavn, er bare å gjøre dem oppmerksom på det når du skal sjekke inn.

Jeg har nettopp kjøpt 2 billetter med Virgin America og USAirways, men finner ingen av dem på checkmytrip.com. Er det noen som vet hvorfor? Må det ta en viss tid etter bestilling før de dukker opp der?

Jeg har nettopp kjøpt 2 billetter med Virgin America og USAirways, men finner ingen av dem på checkmytrip.com. Er det noen som vet hvorfor? Må det ta en viss tid etter bestilling før de dukker opp der?

Det kommer helt an på om du har booket disse reisene via et nettsted som bruker Amadeus som bookingsystem. Det er null ventetid på at slike bookinger skal dukke opp i Checkmytrip.com. Hvor bestilte du da?

Det kommer helt an på om du har booket disse reisene via et nettsted som bruker Amadeus som bookingsystem. Det er null ventetid på at slike bookinger skal dukke opp i Checkmytrip.com. Hvor bestilte du da?

Hos de respektive selskapenes hjemmesider. Jeg ville også trodd at de var linket til Amadeus og at de skulle dukke opp umiddelbart.

Jeg bestilte flyturen over dammen med LH av ebookers, og den var å finne på checkmytrip umiddelbart.

Back