Navneendring LH?

MsMaverick

ScanFlyer Blue
Medlem
Har fått muligheten til en "gratis" tur til NYC, min venninnes reisefølge kan ikke dra og jeg får billetten dersom vi klarer å endre til mitt navn.

Billettene (etkt) er booket igjennom Supersaver.no som aksepterer endringer mot gebyr 595,- dersom flyselskapets regler godtar navnebytte. Turen går i sept med UA flt nr OSL-ARN-EWR -men tydeligvis codeshare med SK da det er de som flyr. SK aksepterer jo navneendring så antar at turen over dammen er "grei".

MEN - hva med LH? Det er LH flt EWR-DUS-OSL på returen - jeg finner intet på nettsidene til LH som sier noe om navneendring... Noen som vet hva slags regler de har?

C :-)

Det skal vel være både SK marketed OG SK operating for at man skal få lov til navnenedring? Sånn var det i det minste før.

Det gikk i alle fall "dundas" - om det var codeshare SK/UA flt eller LH som satte en stopper vet jeg ikke... supersaver.no kunne intet gjøre - så det var den billetten :-( og jeg som nesten trodde jeg var i NYC - sånn kan det gå!

Da bør du ta kontkt direkte med flyselskapene. Navneendring er aldri fysisk umulig, da står det heller på vrangviljen til flyselskapet. Hvis du finner en god grunn til at det opprinnelige reisefølget ikke kan dra, får du som regel endret hvis du snakker med rette kundebehandler.

Hmmm... du er nok kanskje inne på noe. Synes vedkommende som ikke kan reise har en meget legitim årsak. Takk for tipset - får manne meg opp og forsøke "å plage" noen gamle kjente/kontakter (jobber ikke i bransjen lengre).

Dog hørte jeg i helgen at "enkelte" flyselskap (SQ) har en form for datamessig blokkering for navneendring... og at all verdens goodwill fra ansatte hjelper lite.

Back