• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Navn på gamle Braathens-fly

Martin

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Navn på gamle Braathens-fly

Sitter og forsøker å finne ut av min egen flyhistorikk, og vet at min første flight var men en Braathens SAFE-maskin med navn Harald et-eller-annet.

Av det jeg kan finne på nettet, har de hatt tre 737'ere ved navn Harald, en -500 og 2 -400. Men jeg ser at det mangler navn på en del av oppføringene: Var det ikke alle som hadde navn, eller mangler de bare på denne oversikten? Hvor mange var det evt. som het Harald?

http://www.planespotters.net/Airline/Braathens?show=all#AirlineFleetOverview
 
Re: Navn på gamle Braathens-fly

Æsj :(

Hadde altså funnet ut at jeg fløy en -400 (manglende vindu rett bak døra), og trodde det var bare to av de med navnet Harald. Fant videre ut at den ene av de hadde grå buk etter utleie til Malaysian, så da var jeg skråsikker på at jeg hadde flydd LN-BRQ. Da kan det altså også ha vært BRP.


Foslashrsteflight.jpg
 
Re: Navn på gamle Braathens-fly

Jeg vet ikke om jeg misforstår deg, men både BRI og BRP var utleid til Malaysian slik at begge disse hadde grå buk da de ble satt i trafikk for BU etterpå. BRQ hadde aldri det.
 
Re: Navn på gamle Braathens-fly

Jeg vet ikke om jeg misforstår deg, men både BRI og BRP var utleid til Malaysian slik at begge disse hadde grå buk da de ble satt i trafikk for BU etterpå. BRQ hadde aldri det.

Var ikke klar over at BRP også hadde vært hos Malaysian. Da må det være BRQ jeg kommer ut av på bildet. Mange takk :)
 
Last edited:
Re: Navn på gamle Braathens-fly

Ingen årsak. :) Men tidspunktet har alt å si. Alle -405 hadde blank buk ved levering. Så om det var før MAS-perioden er du like langt...

Litt info:
BRI ble levert BU 24/10-90 og gikk til MAS 16/3-92 for så å returnere 18/6-93
BRP ble levert BU 9/10-91 og gikk til MAS 16/3-92 for å så returnere 19/8-93

Det var vel egentlig BRQ som skulle blitt utleid, men på grunn av en bakkeskade (i SZG hvis jeg husker rett) ble dette forandret.
 
Re: Navn på gamle Braathens-fly

Ingen årsak. :) Men tidspunktet har alt å si. Alle -405 hadde blank buk ved levering. Så om det var før MAS-perioden er du like langt...

Ca. juli 1997. :)
 
Back
Top