Nattflyvninger på Europa (og Israel)-ruter

Re: Nattflyvninger på Europa (og Israel)-ruter

Synes du synd på alle som må jobbe natt? Hva med taxisjåfører, sykepleiere, leger, driftsoperatører, etc etc?

Lite OT: På forrige flytaxi-tur til TRD sat dei to i baksetet og "dissa" folk som jobba natt og meinte det var særdeles usunt... Taxisjåføren hadde vel køyrt heile natta før han henta oss.
 
Re: Nattflyvninger på Europa (og Israel)-ruter

Ja. Det er ingen som betviler at det er usunt å jobbe natt. De som jobber natt har en større risiko for å få depresjon, høyt blodtrykk, diabetes m.m.
 
Re: Nattflyvninger på Europa (og Israel)-ruter

Dy's rute til Santorini er vel en av de verste, den går vrl kl 3 eller 4 fra JTR, mener ihvertfall den gjorde det ifjor. Da var Novair et langt bedre valg med levelige tider.

Qatar har også en morgenrute fra Doha, avgang rundt 7 fra DOH. Ikke optimal verken i Y eller C
 
Re: Nattflyvninger på Europa (og Israel)-ruter

Siden jorden ikke flat så er det vanskelig å unngå nattflygninger. Men ønsker man å jobbe i flybransjen så er det med ubekvem arbeidstid noe man må være klar over
 
Re: Nattflyvninger på Europa (og Israel)-ruter

Dy's rute til Santorini er vel en av de verste, den går vrl kl 3 eller 4 fra JTR, mener ihvertfall den gjorde det ifjor. Da var Novair et langt bedre valg med levelige tider.

SAS flyr også til JTR med behagelige avgangstider - avgang OSL ca. 06 og ankomst 11 - og retur da.
 
Re: Nattflyvninger på Europa (og Israel)-ruter

Siden jorden ikke flat så er det vanskelig å unngå nattflygninger. Men ønsker man å jobbe i flybransjen så er det med ubekvem arbeidstid noe man må være klar over

Men kan vi forvente oss flere nattflyvninger i fremtiden? Når TLV er det, hvorfor kan ikke Gran Canaria, Chania etc. være det? Er det realistisk?
 
Re: Nattflyvninger på Europa (og Israel)-ruter

SAS flyr også til JTR med behagelige avgangstider - avgang OSL ca. 06.

06 behaglig? :rolleyes:

Men kan vi forvente oss flere nattflyvninger i fremtiden? Når TLV er det, hvorfor kan ikke Gran Canaria, Chania etc. være det? Er det realistisk?

Det kommer an på hva markedet etterpørr. OSL-LPA er jo ikke mye kortere enn BOS-LHR.....
 
Re: Nattflyvninger på Europa (og Israel)-ruter

Så lenge folk er villige til å bruke dem, vil de komme. Fly tjener ikke penger mens de står på bakken, så jo flere timer man kan utnytte dem, jo bedre. Redeyes var ikke spesiellt populære hr borte heller, men de tilbød ofte de beste prisene og etterhvert ble folk 'vant' til dem. Man kjefter over tidene, men det ser ikke ut til å stoppe folk fra å bruke dem.
 
Re: Nattflyvninger på Europa (og Israel)-ruter

Glimrende tiltak for å få opp flåteutnyttelsen, og ikke minst skape feed til USA-rutene som mange fra TLV gjerne vil benytte seg av!
 
Re: Nattflyvninger på Europa (og Israel)-ruter

Nattarbeid er nødvendig for at samfunnet skal gå rundt. Kriminalitet skjer ikke bare på dagtid, folk blir syke utenom 9-16 mandag-fredag osv, men er klart det finnes forskning som tilsier at for mye nattarbeid er mer risikofyllt for helsa enn arbeid på dagtid. Det er klart man innfinner seg i ubekvem arbeidstid når man skal jobbe i luftfarten, veldig ofte så er det ikke altfor mye for crewet å gjøre på nattflyginger mtp servering og paxservice så de får nok hvilt seg noe. Dvs etter at servering er slutt og der tror jeg de ønsker å få unna så kjapt som mulig på redeyes så kabinen kan falle til ro.

Men dette er offtopic så skal ikke la det skli ut enda mer.
 
Re: Nattflyvninger på Europa (og Israel)-ruter

06 behaglig? :rolleyes:



Det kommer an på hva markedet etterpørr. OSL-LPA er jo ikke mye kortere enn BOS-LHR.....


Å ankomme JTR kl.11 vs 03:00 tror hvertfall jeg er best :)


Personlig tror jeg ikke på flere SK nattflighter i Europa.
 
Re: Nattflyvninger på Europa (og Israel)-ruter

Har hatt helgeturer til TLV og flere andre destinasjoner østover med slike tider, men synes egentlig det er ganske slitsomt. Man kommer så tidlig til destinasjonen at man man må velge mellom:
a) betale for hele natten og sjekke inn grytidlig, men ikke finne på å legge seg for da får man flere dager med jetleg.
b) gå rundt i ørske mens solen står opp og det blir tidlig nok til tidlig sjekk-inn.
Og når man skal reise:
a) Betale for hele natten man reiser for å bruke hotellfasilitetene fram mot midnatt med dusj og kanskje 2 timers søvn før man reiser til flyplassen.
b) sjekke ut og bruke bagasjeopbevaring man ikke helt stoler på.
 
Re: Nattflyvninger på Europa (og Israel)-ruter

Dette gjelder Midtøsten generelt og ikke bare TLV. Antagelig en mer optimal utnyttelse av flåtene. Men tror også det har noe med slottider å gjøre men her er jeg på tynn is

Jeg pleier å reise til Kurdistan i Irak (Med andre flyselskaper).
Helt vanlig med nattflygninger. :)
 
Back
Top